Permalänk
Medlem

@Baxtex:

Jag skapade en extra gmail för appen. Vanliga kontogrejen var helt nere igår.

Permalänk
Medlem

Är sugen att ladda ner spelet åker buss och tåg till arbetet 😃 med tur kanske man kan fånga någon..

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Det är verkligen kul hur Nintendo kan faila så urbota hårt på konsolmarknaden, men släpper ett mobil spel och tjänar mer än vad MS och Sony gjort tillsammans under flera år på bara en vecka. ^^

Drog hem APK:n nu men det går inte att skapa Pokemon konto, bara ansluta med Google vilket jag inte lär göra.

är inte nintendo fortfarande störst på konsol marknaden?? med mest sålda enheter??

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

@Baxtex:

Jag skapade en extra gmail för appen. Vanliga kontogrejen var helt nere igår.

Fast jag har hört att det med Gmailen och att PKMNGO har full tillgång till Gmail har blivit åtgärdat, dvs de har ej full åtkomst till din Gmail längre.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

webhallen hade ett FB erbjudande just för detta, needless to say I bought 2.

jag beställde från MyMemory i england ett powerbank, såg att det var pris per mAh väldigt prisvärt i sverige, samt frakten gick bara på 20kr så (Y) http://www.mymemory.co.uk/Portable-Power/Generic/Mighty-Power...

edit:

jag googlade fram just powerbank webhallen facebook grejjen du pratar om bara för att se vad det var, och jag måste säga järnspikar jag kan få det för 149kr styck 16000mah powerbank, det är riktigt bra!

inte för att jag har så jätte mycket nytta av en powerbank så, men det finns möjligheter alltså.

http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/242537-deltaco_powerban...

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

är inte nintendo fortfarande störst på konsol marknaden?? med mest sålda enheter??

Jo den bärbara marknaden dominerar dem ju. Men jag tänker främst på Wii U som knappts en räknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Normalt ogillar jag mobilspel, jag kan gilla tanken på att spela dessa men sällan att faktiskt använda min mobil för spel. Det absolut sämsta är just att batteriet töms fort. Men detta spel kommer jag iallafall prova, jag gillar upplägget.

Själv inväntar jag officiell lansering, borde ske när som helst bara anslutningsproblemen minskar.

ladda ner din karta i google maps som "gör offline tillgänglig" då drar den beeeeeeeeeeeetydligt mindre ström.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Vill ni verkligen släpa rundor så pass stora powerbanks? 26000mAh måste ju väga bly.
Räcker ju med en extra laddning, tror inte man orkar gå runt och jaga monster, gym etc mer än 2 laddningar av en telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Vill ni verkligen släpa rundor så pass stora powerbanks? 26000mAh måste ju väga bly.
Räcker ju med en extra laddning, tror inte man orkar gå runt och jaga monster, gym etc mer än 2 laddningar av en telefon.

jag kommer ha den i fickan, sen en 2m sladd mellan, borde inte va några problem? sen tar mitt batteri slut på kanske 2h effektivt spelande.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

@Marticus: Köp en sån här när du ändå köper...

Powerbank

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Tänkte spela under semestern men verkar inte kommit ut i EU än och orkar inte joxa med nån konstig workaround för att lira ett fjuttigt f2p mobilspel. Blir nog inget pokemon GO för min del men vi får se. Kanske prövar det när det släpps i EU.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Tänkte spela under semestern men verkar inte kommit ut i EU än och orkar inte joxa med nån konstig workaround för att lira ett fjuttigt f2p mobilspel. Blir nog inget pokemon GO för min del men vi får se. Kanske prövar det när det släpps i EU.

Skickades från m.sweclockers.com

finns redan i tyskland så i EU finns det allt sen när det kommer en global lansering vet nog bara utvecklarna samt nintendo!

Samt någon konstig workaround är det då inte så länge det är android du har, ladda ner apk filen, installera, spela

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Riktigt kul faktiskt Jobbar precis bredvid ett gym och nära några "Pokestops" som går att plocka på rasterna. Ser fler och fler här i Örebro som spelar även fast den inte är "släppt" än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

Riktigt kul faktiskt Jobbar precis bredvid ett gym och nära några "Pokestops" som går att plocka på rasterna. Ser fler och fler här i Örebro som spelar även fast den inte är "släppt" än.

Ge tusan i mina gym!

Visa signatur

[Msi Krait x370] [Amd Ryzen 7 1700X@4ghz] [16gb ddr4 Corsair Vengeance LPX@3066mhz] [Custom loop med dubbla 420 rad] [2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming med EK fullcover block] [OCZ Vertex 460 120gb SSD] [1x 1TB 7200rpm Samsung F1, 3TB 5400rpm WD Green] [Corsair 750w] [Corsair 750D med bort moddad front]

Permalänk
Medlem

Spelar lvl roll när man ska kläcka ägg eller? alltså lvl 5 eller 15 får man bättre eller är det slumpen som avgör ?

Permalänk
Medlem

Shit vad buggigt det är. Eller så sänker det telefonen. Laggar ihop totalt när man ska starta en battle.

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem

Hur gamla är ni som springer runt o spelar detta? Jag är själv 30 o funderar på om det är uberpinsamt att bli påkommen med att spela Pokemon IRL

Permalänk
Medlem

35, hade med mig 4åring en sväng.. funkade bra.

Sen så åkte jag ut och farmade en sväng på cykel. Såg kanske 6-7 andra spelare i Umeå

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem

Jag är 30 och frugan är 29 så pinsamt är det inte.

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Inaktiv

Helt underbart faktiskt.
Perfektion vore om det blev ett meddelande till allmänheten, det är inte zombier som rör sig på gatorna bara Pokemon Go-spelare.

Som jag skrev tidigare, riktigt fascinerande.

Skrivet av Gtoxed:

ladda ner din karta i google maps som "gör offline tillgänglig" då drar den beeeeeeeeeeeetydligt mindre ström.

Tackar, det måste jag helt klart göra. Lär väl spara en hel del datatrafik också. Kanske dags att se sig om efter ett vettigare abonnemang eller något.

Skrivet av norrby89:

finns redan i tyskland så i EU finns det allt sen när det kommer en global lansering vet nog bara utvecklarna samt nintendo!

Samt någon konstig workaround är det då inte så länge det är android du har, ladda ner apk filen, installera, spela

UK fick tidigare idag så borde vara rätt nära nu. Hoppas det sker lagom till helgen.

Skrivet av SueCia:

Hur gamla är ni som springer runt o spelar detta? Jag är själv 30 o funderar på om det är uberpinsamt att bli påkommen med att spela Pokemon IRL

Finns nog en god chans att många i vår ålder (31'a!) faktiskt är intresserade, vi var ju ganska unga när Pokemon Blue och Red kom ut. I min skola var vi flera som spelade då på våra Game Boy och Game Boy Colors. Sedan är det ju också mycket av det sociala, folk går ju tillsammans med vänner eller familjemedlemmar.

Bara spelet släpps officiellt så kommer jag ge mig ut med om vädret tillåter.

Permalänk
Medlem

finns en park inom räckvidd av min lägenhet med 4 st pokestops inom 15 meters radie. Mycket populärt ställe för folk att använda lure på pokestopsen
4x boostade pokestops e helt sick. Bästa e att jag ser d hemmifrån så om jag ser att folk boostar kutar man ner och har skit skoj med 30 andra pers som också lirar. Pokemon go är nog årets hit

Permalänk
Entusiast

Suck, varför skulle jag byta mobil mitt i den här hypen?!

I och för sig hade batteriet på min Nexus 5 nog gått och lagt sig efter 30 minuters Pokémon Go men jag hade i alla fall kunnat spela!
Min OnePlus 3 kan inte komma fort nog, gotta catch em all!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Suck, varför skulle jag byta mobil mitt i den här hypen?!

I och för sig hade batteriet på min Nexus 5 nog gått och lagt sig efter 30 minuters Pokémon Go men jag hade i alla fall kunnat spela!
Min OnePlus 3 kan inte komma fort nog, gotta catch em all!

Skulle väl vara en powerbank då, men blir ju bara mer att släpa på förstås.

Min LG G3 har utbytbara batterin, fastnar jag så blir det nog fan att köpa hem ett par extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

ladda ner din karta i google maps som "gör offline tillgänglig" då drar den beeeeeeeeeeeetydligt mindre ström.

Hur gör man detta på en iphone?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

ladda ner din karta i google maps som "gör offline tillgänglig" då drar den beeeeeeeeeeeetydligt mindre ström.

Skrivet av rinosaur:

Hur gör man detta på en iphone?

Tyvärr så hjälper det inget, det stämmer inte, läste att någon Google anställd har bekräftat att det inte hjälper

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag har ganska många Pokémon som är nere på 1hp nu. Hur får dom fullt liv igen?

Edit: Hitta hur man skulle göra.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Kan säga att huawei p9 lite har hyffsad batteritid för POGO
Varit ute 2h med batteri från 43%-14%

Min galaxy s6 drar mer i standby FFS

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Har avinstallerat det nu. Men har kört det sedan det kommut. Fast jag ser inte hur det kan vara populärt när hypen försvinner.

1. Du går runt och fångar pokémon, och det är det enda gameplay som finns, om inte spamma på sin pokémon vid ett gym.
2. Äter batteri som jag aldrig har sett.
3. Vad gör man när man har fångat alla i sitt område och din CP är maxad, bara springa runt och ta över gym?
4. Hur ska nya spelare komma in när alla har 20k+ CP och inte fångar pokémon längre? Gå till singelplayer och ta bort den sociala aspekten av spelet?

Nja, så kommer det inte bli

Kolla på spelet ingress, samma företag som gjort det och har otroligt många likheter med pokemon.

Spelet är otroligt avancerat och fortfarande många som spelar trots att det varit ute jättelänge.

Combat power på pokemon kan inte bli maxad, då ribban höjs när du går upp i level. Inget ännu som tyder på att det finns ett stopp på hur hög level du kan bli.

Skrivet av Sisyfos:

Suck, varför skulle jag byta mobil mitt i den här hypen?!

I och för sig hade batteriet på min Nexus 5 nog gått och lagt sig efter 30 minuters Pokémon Go men jag hade i alla fall kunnat spela!
Min OnePlus 3 kan inte komma fort nog, gotta catch em all!

Haft min oneplus sen i måndags nu. Rootade den direkt och bytte till ressurection remix, laddade till 100% och gick ut och fångade pokemon.

Vi var ute i 3½ timme med appen igång hela tiden, hade då 52% batteri kvar.

Mina 3 kompisar var alla under 5% eller slut på batteri

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Undrar mest när den kommer till store. Tycker man inte skall behöva gå via APK. Synd bara att vi måste vänta så länge.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av jnsson:

Tyvärr så hjälper det inget, det stämmer inte, läste att någon Google anställd har bekräftat att det inte hjälper

Jag läste också det, men samtidigt märker man ju en skillnad efter att ha laddat ner kartorna, precis som andra också rapporterat... Så jag vet inte riktigt vad som stämmer.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.