Gtx 970 sli vs single 1070 tankar!

Permalänk

@datmackan: alla spel funkar i sli men vissa sämre och vissa bättre! sen rent ekonomiskt skulle jag väll säga att köpa ett beg 970 är det bästa! eller sälj ditt 970 och lägg till och köp ett 1070! behöver jag? har jag råd? är det värt pengarna? det är väll frågan du endast kan ta ställning till! 970 i sli var riktigt bra! ett enkelt 1070 är också väldigt bra! mvh steve

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem
Skrivet av loydenboy:

@datmackan: alla spel funkar i sli...

Nej det gör det inte, iaf inte out of the box, vilket jag stör mig på. SLI under de veckor jag testat fungerar nämnvärt sämre än Crossfire (som jag kört i 10 år), syftar då inte på skalningen utan mer att spel vägrar att starta eller krashar (exempelvis Assassins Creed 3) eller fungerar generellt dåligt. Automatisk Physics och dedikerad Physics verkar ju inte heller fungera som tänkt. Sedan att HDCP krånglar, nVidiakontrollpanelen är seg som sirap (och ibland vägrar öppna) samt latencyproblemen för Pascal (fixad för singelgpu) gör ju inte min uppfattning positivare. Nog med klagande från min sida, min poäng var bara att det inte alltid är grönare på andra sidan...

Dock kan jag inte neka till att SLI har fungerat felfritt i många fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av delete_home_end:

@tellus82: ust Cause 3 och Wolfenstein the new order tyckte jag fungerade utmärkt på högsta inställningar när jag hade ett ensamt åGTX 970. Har nu ett GTX 1080 men det var för att kunna köra med fullt ös i GTA V men ibland sinkar min CPU spelet men ändp en skillnad.

I 60fps lirar ett ensamt 970 rätt hyfsat på dessa spel, glöm allt över 60dock, det finns än fler spel som inte sli funkar alls på så som batman Arkham Knight och dess föregångare, sen finns det en del där skalning inte är jättebra trots att spelet funnits över nåt år osv. Min poäng är att SLi är rätt långt från ofelbart, en ensam stark gpu är definitivt att föredra, särfallen är såklart när inget alternativ finns som när man vill ha mer prestanda än det starkaste kortet på marknaden eller när man gör så stor ekonomisk vinning att man kan leva med det strul som SLi ändå ger. Personligen tänker jag frångå SLi till förmån för en ensam stark gpu just på grund av att många av mina favoritspel inte fungerar alls eller mkt dåligt med SLi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av loydenboy:

@datmackan: alla spel funkar i sli men vissa sämre och vissa bättre! sen rent ekonomiskt skulle jag väll säga att köpa ett beg 970 är det bästa! eller sälj ditt 970 och lägg till och köp ett 1070! behöver jag? har jag råd? är det värt pengarna? det är väll frågan du endast kan ta ställning till! 970 i sli var riktigt bra! ett enkelt 1070 är också väldigt bra! mvh steve

SLi fungerar inte i alla spel. För att nämna igen de jag redan nämnt; Just cause 3, Anno 2205, Wolfenstein The New Order, Batman Arkham Knight och dess föregångare, dessa är bara de spel jag själv kört de senaste månaderna som du inte kan få sli att fungera i, alltså utan extrema artefakter med runt 1fps. Oavkortat alla spel med rendering som kräver info från föregående frame kommer mgpu funka skit på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Jag har kört SLI i många år, men inte haft så mycket problem som alla andra har tydligen.
Men allt har inte direkt gått felfritt, en 3.5gig minne som 970 har är kanske i minsta laget idag.

Jag skulle ha sålt 970 kortet och köpt ett 1070 istället.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti