Bra nätverksverktygskit under 400:-

Permalänk
Medlem

Bra nätverksverktygskit under 400:-

Tjenare!

Funderar lite på att inhandla nätverksverktyg men vet inte vad som är bäst för under 400 kr, helst ett kitt, iallafall kroneverktyg + pressverktyg, det andra är ett stort plus. Vet inte om Kjell & Company's
Verktygsväska för nätverksinstallation för 399 :- är något som går sönder efter andra användningen eller om det håller ett tag. Någon som skaffat det kittet och kan rekommendera det?
Eller ska man skaffa från Aliexpress/Amazon eller liknande?
T.ex denna: Aliexpress

eller denna: Amazon, Apollo 19 Piece

eller denna: Amazon, Foxnovo 8-in-1

Kom med förslag!

Tack på förhand

Mvh

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk

Pressverktyget kan jag säga att det håller och kroneverktyget likaså. Inte provat just detta men tången ser precis likadan ut som den jag har som fungerar klockrent.
Kronverktyg har jag aldrig stött på något dåligt och dom flesta nätverksinstallationer sker ju med tool less så sällan man använder det

Mvh

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Inaktiv

Det ser ju ut att vara exakt samma kit, fast med andra färger och liten annan uppsättning.
Det låter som du kommer använda verktygen varje dag och göra en massa installationer?

Jag har Kjells kit och det har fungerat fint, men jag har bara gjort en 3-4 kontakteringar, och mätt ett par ggr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkreaver:

Pressverktyget kan jag säga att det håller och kroneverktyget likaså. Inte provat just detta men tången ser precis likadan ut som den jag har som fungerar klockrent.
Kronverktyg har jag aldrig stött på något dåligt och dom flesta nätverksinstallationer sker ju med tool less så sällan man använder det

Mvh

Ja, okej det låter bra det. Tack för svaret! Trevlig helg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av studiox_swe:

Det ser ju ut att vara exakt samma kit, fast med andra färger och liten annan uppsättning.
Det låter som du kommer använda verktygen varje dag och göra en massa installationer?

Jag har Kjells kit och det har fungerat fint, men jag har bara gjort en 3-4 kontakteringar, och mätt ett par ggr.

Nej. Hade inte tänkt att använda det varje dag, men vill ha något som inte är av engångskvalitet. Vill inte köpa något för 400 kr som visar sig vara plastskit som pajar direkt. Men låter som att Kjell och Company's fungerar bra. Trevlig helg

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Det är utan moms och frakt. Med det på hamnar det på 422. De tar 170 kr i frakt.

Permalänk
Medlem

@davvarn:

Kjell & Cos kit håller en hög kvalité i förhållande till det priset skulle jag säga, har använt alla produkter vid flertalet tillfällen.

Även om man säkerligen kan fynda på Aliexpress också då det mesta är importerat från kina nu förtiden.

Oavsett så har ju Kjell också ett års garanti om det nu skulle gå sönder!

Permalänk
Medlem

@copyguy: haha, klickade mig aldrig så långt får bli kjelle paketet för mig då

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har något likt denna: https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/inst... som jag haft i 15 år. Håller än och köpt på Kjell också. Gediget byggd och den i mina ögon obligatoriska spärren som inte släpper förrän kontakten är färdigkrimpad.

Undvik alla former av plast i detaljer som utsätts för krafterna under pressningen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro