Utorrent 2.2.1 Build 25154 Port problem

Permalänk

Utorrent 2.2.1 Build 25154 Port problem

Hej!

Har konfigurerat Router/OVPN/Eset Smart Security att öppna port 65476 TCP & UDP.
Utorrent läggs till som undantag av default inställning i Windows brandväggen. Eset Smart Security tar över Windows-brandväggen, men jag la ävenin en regel att undanta Utorrent.exe där och öppnade porten 65476 för att vara på säkra sidan.

Allt rullar på som det ska. Porten är öppen och ikonen i hörnet är grön.

30 sekunder senare blir den gul. Utorrent ändrar porten av sig själv till från 65476 till 65477.
Ändrar tillbaka det till 65476. Men Utorrent ändrar den igen i all oändlighet.
Har alltid kört med 2.2.1 då jag anser att det är den bästa Utorrent klienten. Men nu vet jag inte vad jag ska bära mig till.
Har testat att installera om flertalet gånger. Konfigurerat om många gånger. Porten är ju öppen, men utorrent ändrar inställning av sig själv.
Är det någon som har en susning om vad det kan vara? Eller hur jag löser det här.

Permalänk
Medlem

Udda.

En snabbsökning gav detta, som dock antagligen inte är mycket till hjälp tyvärr, men:

https://forum.utorrent.com/topic/41126-utorrent-keeps-changin...

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Udda.

En snabbsökning gav detta, som dock antagligen inte är mycket till hjälp tyvärr, men:

https://forum.utorrent.com/topic/41126-utorrent-keeps-changin...

Åh. Nu känner jag mig verkligen dålig på att söka.
Tror att du kan ha hittat lösningen
Ska testa att öppna portarna i range 65476-65477.

Edit1 Verkar inte fungera som tänk ändå. Men ska laborera vidare. Tack för tipset!

Edit2: Nu så! checkade ur UPnp. Nu byter den inte port av sig själv. Det är fortfarande gult dock men det är för att jag inte har några inkommande anslutningar. Testade dra igång en torrent och på så sätt få aktiva anslutningar då ändrades den till grön Problem solved!

Permalänk
Medlem

Gott!

Ja, UPnP är i bästa fall en säkerhetsrisk, i övrigt bara ett besvär.

Visa signatur

9950X3D | 5080