Permalänk

Wordpress problem

Hej. JAg har ett stort worpress problem som jag inte vet hur jag ska lösa. Har en blogg med arkiv upp till 6 år. Allt har fungerat fantastiskt tills jag tog en bloggpaus på ett halvår. När jag var redo igen så köpte jag en ny design och en vännina hjälpte mig att "fixa den" så att den blir snygg och anpassad. Någon vecka in i det hela så ser jag plötsligt att när jag söker min domän kan jag inte komma in. Står bara att bloggen inte finns mer. Jag kontaktar one.com och de säger att jag har så många virus o skit att de har stängt ner den och ger mig en stor lista på allt jag ska ta bort "bakvägen" genom file manager osv. Då jag är oteknisk när de gäller kodning och wordpress tog det mig en vecka men sen var allt borta. Jag mailade dem igen och de "släppte" hemsidan. men problemet är nu att jag fortf inte får den att funka. När jag ska till login sidan så får jag bara detta felmeddelande. Fatal error: Class 'Requests_IDNAEncoder' not found in /customers/4/6/4/beautybytanci.se/httpd.www/wp-includes/class-requests.php on line 597. Och jag får heller inte upp någon "blogg" när jag söker på min domän utan får bara en ruta där jag ska skriva in inlogginingsuppgifter som säger attt jag ska logga in på server. Förstår inget. När jag kontaktar one.com om detta som har forskat lite inne i bloggen säger de att de inte hittar active_plugins i din tabell wp_1options och att det inte är en sak som de kan hjälpa mig med. Nu när han säger det så minns jag att jag "råkade" ta bort en hel ACTIVE PLUGINS rad i file manager där när jag skulle rensa virus. Nu till min fråga. HUR kan jag göra för att fixa detta när jag inte ens kan logga in. Jag behöver ett enkelt sätt för jag är inte så teknisk där. Han sa att jag skulle försöka uppdatera wordpress manuellt genom denna guide. https://codex.wordpress.org/Updating_WordPress men jag förstår INGETING av den. finns det enklare sätt?

Rubriken behöver inte vara i caps
Permalänk
Medlem

Har du installera WP själv eller använt någon template/guide/wizard från one.com för installationen?

Permalänk
Hedersmedlem

Idag var det inte capslock day. Rubriken fixad.

Permalänk
Medlem

Skicka PM till mig här eller på fredrikwesterlund@live.se med uppgifterna så kan jag titta in på webbplatsen och se om jag hittar vad som behöver fixas. Kommer troligen behöva gå in i din FTP server och uppdatera filerna manuellt.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti