Problem med gamekey

Permalänk

Problem med gamekey

köpte ett spel idag på mediamarkt men de följde inte med nån gamekey till steam då de står att de är till steam.:( spelet heter homefront the revolution. någon som har köpt de idag eller närmsta dagarna som vet vad man ska göra eller? mycket tacksam för svar. ps har ingen cdrom

Permalänk
Medlem

@Alexkempe
Fick du inte med nån manual där brukar gamekeyn stå, så var de "förr i tiden".

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@bärplockaren: Fick med 2 papper en dlc med kod. men när man löser in den så står de ju såklart att man måste ha spelet. i den andra "manualen" så stog de bara om säkerhet typ distans mellan ögona och skärmen o sånt skit ingen gamekey

Permalänk
Medlem

Då köpte du ett fodral med ett dlc i?
Lämna tillbaka det.

Permalänk
Medlem

En smula sent men vad jag kan googla mig till måste man tjoffa in skivan och köra "start.exe", så genereras en nyckel.

(man kan ju göra det från en annan dator om man saknar skivenhet..)

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken:

En smula sent men vad jag kan googla mig till måste man tjoffa in skivan och köra "start.exe", så genereras en nyckel.

(man kan ju göra det från en annan dator om man saknar skivenhet..)

Jag köpte ett annat spel som också var 'powered by Steam' enligt fodralet och fick förklarat av utgivaren att produktnyckeln på något sätt är låst till .exe-filen. När jag påpekade att jag saknade optisk enhet och att det känns väldigt omodernt år 2016 föreslog de att jag skulle leta reda på en annan dator och försöka installera spelet därifrån...

När man väl har startat installationen och kopplat det till ett Steamkonto ska det tydligen gå att installera från andra datorer via Steamkontot men det hjälper ju inte så mycket när man inte har någon dator med DVD-läsare.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4