Problem med gamekey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orten
Registrerad
Nov 2016

Problem med gamekey

köpte ett spel idag på mediamarkt men de följde inte med nån gamekey till steam då de står att de är till steam.:( spelet heter homefront the revolution. någon som har köpt de idag eller närmsta dagarna som vet vad man ska göra eller? mycket tacksam för svar. ps har ingen cdrom

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

@Alexkempe
Fick du inte med nån manual där brukar gamekeyn stå, så var de "förr i tiden".

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orten
Registrerad
Nov 2016

@bärplockaren: Fick med 2 papper en dlc med kod. men när man löser in den så står de ju såklart att man måste ha spelet. i den andra "manualen" så stog de bara om säkerhet typ distans mellan ögona och skärmen o sånt skit ingen gamekey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Mar 2008

Då köpte du ett fodral med ett dlc i?
Lämna tillbaka det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

En smula sent men vad jag kan googla mig till måste man tjoffa in skivan och köra "start.exe", så genereras en nyckel.

(man kan ju göra det från en annan dator om man saknar skivenhet..)

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av Asken:

En smula sent men vad jag kan googla mig till måste man tjoffa in skivan och köra "start.exe", så genereras en nyckel.

(man kan ju göra det från en annan dator om man saknar skivenhet..)

Jag köpte ett annat spel som också var 'powered by Steam' enligt fodralet och fick förklarat av utgivaren att produktnyckeln på något sätt är låst till .exe-filen. När jag påpekade att jag saknade optisk enhet och att det känns väldigt omodernt år 2016 föreslog de att jag skulle leta reda på en annan dator och försöka installera spelet därifrån...

När man väl har startat installationen och kopplat det till ett Steamkonto ska det tydligen gå att installera från andra datorer via Steamkontot men det hjälper ju inte så mycket när man inte har någon dator med DVD-läsare.

Lenovo X1 Carbon / ASUS PB278Q 1440p