kopplade in mitt nya headset hyperx cloud revolver får upp högtalare och realtek high definition

Permalänk

@PeNMaX: sålänge micen funkar så är jag nöjd,håller på och ladda ner drivrutinen du skickade till mig

Permalänk
Medlem

Okej, det ser lite annorlunda för MSI moderkort. vad händer om du klicka på den gröna runda ikon under bakpanel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumberjvck:

@PeNMaX: sålänge micen funkar så är jag nöjd,håller på och ladda ner drivrutinen du skickade till mig

Snälla, INSTALLERA INTE DE drivutin från andra hemsidor än MSI egna.

Permalänk
Medlem

https://www.msi.com/Motherboard/support/B85M-E45.html#down-dr...

välj operativsystem som passa dig. sen välj On-Board Audio Drivers , Realtek High Definition Audio Driver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aseth222:

Snälla, INSTALLERA INTE DE drivutin från andra hemsidor än MSI egna.

Varför skulle man inte installera de senaste drivrutinerna? Den enda fördelen jag kan se med att ladda ner de direkt från moderkortstillverkaren är att man slipper leta reda på drivrutinerna en och en.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk

@Aseth222: då kommer det upp som på bilden

Permalänk

@PeNMaX: så har laddat ner det nu btw vad gör jag nu plus gjorde jag något fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeNMaX:

Varför skulle man inte installera de senaste drivrutinerna? Den enda fördelen jag kan se med att ladda ner de direkt från moderkortstillverkaren är att man slipper leta reda på drivrutinerna en och en.

de drivrutiner som MSI har lagt upp har de provkört och 100% kompatibla med deras produkt. Vad du föreslå är drivrutiner som kanske fungera 100% eller inte alls för just denna moderkort. Jag tycker man ska inte chansa och installera ostabila drivrutiner från andra hemsidor än moderkort tillverkarens egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aseth222:

de drivrutiner som MSI har lagt upp har de provkört och 100% kompatibla med deras produkt. Vad du föreslå är drivrutiner som kanske fungera 100% eller inte alls på just denna moderkort. Det finns ingen mening att installera ostabila drivrutiner från andra hemsidor än moderkorts tillverkares egna.

Det är nästan alltid samma drivrutiner du får om du laddar ner de från moderkortstillverkaren eller de som tillverkat själva chipset i det här fallet realtek däremot så är det oftast så att när moderkortet väl har släppts så uppdaterar de inte längre drivrutinerna om man inte köper något av deras dyrare entusiast moderkort. Är faktiskt imponerad att de uppdaterat vissa drivrutiner iår till ett så pass gammalt kort på sin hemsida det är inte ofta.

Skrivet av Lumberjvck:

@PeNMaX: så har laddat ner det nu btw vad gör jag nu plus gjorde jag något fel?

Bara packa upp i en mapp och köra setup filen däremot som sagt det kommer inte ändra något direkt annat än att du får senaste drivrutinen Headsetet kommer alltid synas som 2 olika enheter högtalare och mikrofon.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk

@PeNMaX: micen funkar fortfarande inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeNMaX:

Det är nästan alltid samma drivrutiner du får om du laddar ner de från moderkortstillverkaren eller de som tillverkat själva chipset i det här fallet realtek däremot så är det oftast så att när moderkortet väl har släppts så uppdaterar de inte längre drivrutinerna om man inte köper något av deras dyrare entusiast moderkort. Är faktiskt imponerad att de uppdaterat vissa drivrutiner iår till ett så pass gammalt kort på sin hemsida det är inte ofta.

Bara packa upp i en mapp och köra setup filen däremot som sagt det kommer inte ändra något direkt annat än att du får senaste drivrutinen Headsetet kommer alltid synas som 2 olika enheter högtalare och mikrofon.

Det är inte samma drivrutin om du titta på hans bild. Realtek HD audio manager visa MSI logo, medan min visa gigabyte. Den driver som finns på MSI's hemsida är speciellt anpassat för just detta moderkortet. men whatever, om det bli fel kan han bara avinstallera. Men jag ser du kan tar över stafetten och hjälper honom med resten.

Permalänk

http://imgur.com/a/i8Vn4 går inte klicka på någon av dem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aseth222:

Det är inte samma drivrutin om du titta på hans bild. Realtek HD audio manager visa MSI logo, medan min visa gigabyte. Den driver som finns på MSI's hemsida är speciellt anpassat för just detta moderkortet. men whatever, om det bli fel kan han bara avinstallera. Men jag ser du kan tar över stafetten och hjälper honom med resten.

Det är samma drivrutin men GUI kan se annorlunda ut då tillverkarna sätter sitt eget skin för att särskilja sig lite.

Skrivet av Lumberjvck:

@PeNMaX: micen funkar fortfarande inte

Skrivet av Lumberjvck:

http://imgur.com/a/i8Vn4 går inte klicka på någon av dem..

Det ska inte gå att klicka på någon av de så inget fel där. men vad jag kan se har du ett annat headset som prioritet i skype kan vara därför har du provat micen i något annat program?

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk

headsetet funkar nu micen också det va något fel med mic inputen tack till alla som försökte hjälpa mig