Permalänk
Medlem

One.com databaser

Hej,
Jag ska flytta min wordpress sida till en annan domän som jag har på one.com, problemet är att jag bara har min ena domän på mitt businesspaket och de andra som tilläggsdomäner.

Går det att flytta domänerna till mitt businesspaket? För jag behöver kunna skapa en databas för min nya domän.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Win7P:

Hej,
Jag ska flytta min wordpress sida till en annan domän som jag har på one.com, problemet är att jag bara har min ena domän på mitt businesspaket och de andra som tilläggsdomäner.

Går det att flytta domänerna till mitt businesspaket? För jag behöver kunna skapa en databas för min nya domän.

Tack på förhand!

Är inte helt med på hur du menar. Men på one.com kan du bara ha EN databas (om du har det billigaste abbet) om du inte uppgraderar ditt paket till dyrare då kan man ha flera databaser. De använder phpmyadmin så du kan importera i de format som mysql klarar.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

@fragwolf: Mina andra domäner räknas som tilläggsdomäner. Jag vill skapa en databas på en av dem, inte på den jag har nu som mitt businesspaket ligger på. på domänen jag har nu kan jag skapa hur många databaser som helst.

Finns det något sätt att flytta min tilläggsdomän till min huvuddomän?

Permalänk
Medlem

Vill alltså ha en databas kopplad till min nya domän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Win7P:

Vill alltså ha en databas kopplad till min nya domän.

Koppla den nya domänen till din server som kör databasen ska väl fungera? Du kopplar www.nydomän.se till din webserver som i sin tur har koppling till databasen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Någon?

Måste jag verkligen uppdatera min tilläggsdomän också? får inget att funka, har följt guiden på one. 1,5gig är min sida så inga plugin fungerar.

Permalänk
Medlem

Går att definera för mysql, jag hade kört olika databaser i en enda databas, den blev dock ganska stor. Om du tittar lite i phpmyadmin så brukar dom ha i stil "database_user" för webb 1, "database2_user" för webb 2 osv. Inställning för prefix brukar finnas i nån config fil. Kikade lite snabbt på filen och det är den raden som behövs ändra "$table_prefix = 'wp_';" där wp_ kan du ändra till t.ex "domän_" då kan du ha en databas och mysql håller reda på prefixet. Egentligen kan du ha flera databaser på olika prefixer och ändå ha en databas.

Visa signatur

/DragonII