Forumdelen sponsras av

Begagnad Packard Bell skärm ger "No sync"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2017

Begagnad Packard Bell skärm ger "No sync"

Köpte en begagnad skärm för att använda som sekundär på skrivbordet.

En packard bell Viseo 222Ws, skärmen i sig har endast VGA anslutning. Till skärmen medföljde en VGA - DVI kabel (ingen adapter).

När jag ansluter den med hjälp av en adapter till DisplayPort är skärmen svart, lyser endast att den har ström. Stänger av och startar igång och får meddelandet "No sync". Skärmen hittas inte i enhetshanteraren eller för skärminställningar.

Om jag istället ansluter skärmen med adapter till HDMI hittar datorn skärmen, dyker upp med rätt betäckning i enhetshanteraren och även i skärminställningar - dock installerad med PnP-drivrutinen. Fortfarande är skärmen svart och ger "No sync" vid omstart. Jag har testat samtliga inställningar vad gäller uppdateringsfrekvens och upplösning.

Den kabeln som medföljde använde DVI med de fyra extra jordpinnarna vilket gör att jag inte kan ansluta den till grafikkortet (Geforce GTX 1060 6Gb) de andra DVI kablarna jag har är endast DVI - DVI vilket inte går att ansluta till skärmen.

- Oavsett hur jag ändrar inställningar så blinkar inte ens skärmen till, får ingen respons alls.
Den primära skärmen är ansluten med DVI som standard men har även provat flyttat den till HDMI (med adapter) utan skillnad.

Någon som har tips? Annars blir nästa steg att koppla skärmen till sambons bärbara för att se om den ger något utslag....

Specs (irrelevant, men roligt)
Moderkort: Gigabyte GA-890GPA-UD3H
Grafikkort: MSI GeForce GTX 1060 6GB Gaming
Ram: Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB
Processor: AMD Phenom II x4 3,0Ghz
Nätagg: XFX 650W Modular
Chassi: Cooler Master HAF 922 Mid

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@NotARealName: Du har inte analog signal ut ur GTX 1060 (och de flesta av 2016-modellerna för den delen) så du behöver en VGA-omvandlare av någon sort. Adapter till HDMI fungerar inte (som du märkt) utan du måste ha en omvandlare.

Läs mer i SweClockers guider till BildskärmarKöpguide för skärmPixelklockanDVI & VGAHDMITVLjusstyrkaTV 2016/17TV-priser