Håller helt med. Man måste våga driva utvecklingen lite, och inte bli inlåst för mycket. Inte lätt dock.
Svårt att säga så mycker mer om denna för min del. Den ser bra ut, om man ser till att inga vassa kanter finns, och gärna att den ger ett intryck av att vara en enhetlig del med konsekvent stil (helst mjuka organiska former) på utskärningar.
Jag tyckte dock att den tidigare spinen kändes mer "unibody". Vad jag förstått så är den nu i tre delar som skruvas ihop? Tycker ni att den är strukturellt stark (det ser ni nog på simuleringarna)? Kommer inte börja glappa med åren?
Har ni verifierat att ett vattenblock på GPU:n har plats för 90 graders fittings? Jag antar att det blir rätt tajt.
Är skårorna vid längs med kanterna endast för dammfilter, eller kan det finnas andra möjliga användningsområden för dessa?
En sak som inte har med spinen att göra, men angående hålen på sidopanelerna. Hur kommer det sig att ni inte har mönstret som t.ex Ncase har, dvs alternerande förskjutningar på hålen? Egentligen bara nyfiken. Hål, utskärningar och mönster på dessa påverkar strukturell integritet, men i ert fall antar jag att det är mest det estetiska som spelat roll här?
Unibody, stämmer helt, Spine består nu av tre delar istället för en. Anledningen är att toleranserna inte gått att hålla nere på nivåer som behövs om vi pressar hela i ett stycke, samt att det blir ett något effektivare fräsningsmoment på det här sättet
Vattenblock med 90 graders fitting, detta återstår att testa. Det kommer naturligtvis finnas begränsningar med en sådan låda och vi kommer göra vad vi kan för att göra dessa så tydliga som möjligt. Allt kommer dock inte att kunna testas och en del kommer behöva hänga på användarnas kreativitet
Skårorna i gavlarna, dessa kommer kunna användas till annat, vi har idéer om sidopaneler som fungerar som väggar och på så sätt gör lådan 5mm mindre på längd och bredd, en annan idé är att erbjuda härdade glasväggar som kan skjutas i här, kom gärna med förslag om ni kommer på något, möjligheterna bör vara många
Hålmönstret är långt ifrån det mest optimala utifrån ett prestandaperspektiv, men det är mer än tillräckligt för en ”normalanvändare” och ger tillräckligt med flöde för att hålla datorn sval och tyst. Estetiken har fått styra relativt mycket här och gjort att den vertikala ventilationen utökats istället. Även det uppdaterade hålmönstret på sidorna (som vi kommer till inom kort) har fått skäll just för att det inte är lika stilrent som den tidigare generationen