Svårt hitta skruv för att fästa Samsung KS7000 på vägg: M8 45 mm

Permalänk
Medlem

@Akerhage: nu slog jag upp manualen som tillhörde din TV och ser att det är helt andra distansen än jag trodde.
Jag har det det svarta tjocka brickorna i din bild. Du ska bara ha det stora svarta klumparna i din bild.

Vart du får tag på sådana vet jag inte. Det enda jag kan tänka mig är Samsung support.

Permalänk
Medlem

Nu sitter den på väggen. Känns dock som allt blivit halvdant gjort. Jag fick tillslut i skruvar med distanser och brickor. Gängorna på det högra hålet gick ner sig så kändes inte riktigt bra där. Får hoppas det kommer hålla nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@Akerhage: nu slog jag upp manualen som tillhörde din TV och ser att det är helt andra distansen än jag trodde.
Jag har det det svarta tjocka brickorna i din bild. Du ska bara ha det stora svarta klumparna i din bild.

Vart du får tag på sådana vet jag inte. Det enda jag kan tänka mig är Samsung support.

Den sitter på väggen nu utan de svarta samsung-distanserna, får hoppas att den kommer sitta kvar nu bara

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@Akerhage: nu slog jag upp manualen som tillhörde din TV och ser att det är helt andra distansen än jag trodde.
Jag har det det svarta tjocka brickorna i din bild. Du ska bara ha det stora svarta klumparna i din bild.

Vart du får tag på sådana vet jag inte. Det enda jag kan tänka mig är Samsung support.

Fick detta svar från en som säljer samsung spare parts.

"Unfortunately, the part you are looking for can no longer be supplied. Samsung no longer stocks the part, will not produce it again and unfortunately does not offer an alternative. For this reason, we cannot help you at this time."

Riktigt uselt ändå av Samsung att inte ha kvar sådant på 2016 års toppmodeller. Så håll hårt i era extra skruvar är väl tipset!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Sorry för Spam i tråden, men tänkte det kanske hjälper någon annan. Följande distanser finns att få tag i via ex Zandparts på
https://www.zandparts.com/en/Samsung-BN61-13577A

Och på Convena
https://www.convena.com/sv-se/bn61-13577a_samsung-wall-mount-...

Jag är dock orolig att skruva ut skruvarna som sitter i nu ändå för att byta till dessa, om jag förstört gängorna bak i TVn.
Kanske lika bra låta den sitta kvar på väggen som den gör nu, och köpa hem dessa till nästa upphängning

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Akerhage:

@phz
Du hade väl adaptarna också? Utöver skruvarna? Eller satte du dina M8 rakt i Tvn med då? Du kan inte fota hur det ser ut?

Som andra nämnt i tråden så behövs adaptrarna om jag minns rätt för att TV:n ska hänga rakt. Om jag återigen inte minns fel så var dessa inte gängade, utan satt primärt för att kompensera baksidans välvda form, där de övre fästena hade längre väg till väggen. Även de två undre fästena hade en plastdistans för just min modell, men jag kan tänka mig att det skiljer lite mellan Samsungs modeller.

Om det är inte är sensationellt viktigt så kommer jag inte plocka ner 60 tum TV från väggen för att ta riktigt bra kort, men jag tog några så väl som jag kan komma åt.

Från sidan – med god vilja ser man att de övre skruvarna sitter i två lite längre plasthylsor in mot TV:n, och de två undre i två lite kortare:

Ovanifrån – det går mer eller mindre att se brickorna som jag behövde för att M8 50 skulle sitta dikt an (bilden blir lite extra förvirrande av att baksidan av TV:n (nederkant i bild) är spegelblank):

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Stort tack för du tog dig tid att svara, jag har beställt hem adaptrar nu iaf. Så får jag avgöra om jag tar ner tvn eller inte nu när den ändå verkar sitta på väggen

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk

@Akerhage: Har exakt samma problem med jag har inte Samsung distanserna. Vad satte du i för skruvar? Och med vilka distanser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mandoolah:

@Akerhage: Har exakt samma problem med jag har inte Samsung distanserna. Vad satte du i för skruvar? Och med vilka distanser?

Jag köpte distanserna via Samsung Support Center för 37kr styck. Se mina länkar ovan. Annars fäste jag mitt fäste med två st svarta distanser som kom med väggfästet och satte in M6 rakt in i Tvns gängor. Den sitter kvar på väggen iaf men vill nog rekommendera dig att skaffa fästen

Skickades från m.sweclockers.com

På bilden här ser du skruven och fästet. Dessa kom båda med väggfästet. Köpte det billigaste på webhallen.
https://i.imgur.com/ma9yNTw.jpg

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk

@Akerhage: Ah du körde via Convena alltså. Hmm kanske tar och beställer hem sådana också då, känns lite osäkert att skruva upp med distanserna som hängde med väggfästet.

Tack för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Har ett liknande problem ett par år senare. Skall flytta en Samsung UE60KS7005 på kontoret från ett golvstativ till en vägg. Denna TV har en välvd baksida och enligt manualen skall man använda speciella distanser, som borde ha använts redan med golvstativet men det struntade tydligen min föregångare i. @Samsung och @Samsung-Daniel går det att få tag i ett set av dessa någonstans i Sverige? Annars får jag väl beställa från eBay där jag hittat en säljare i UK som har diverse kit

Visa signatur

Mostly Harmless