Varför är Tele2 studenterbjudande så billigt med huawei p10?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av MiniPC:

Köpte en Huawei p10 på tele2 studenterbjudande. 50% av orginalpriset från en mobil som släpptes samma månad. Hur kan de gå så lågt?

Kom undan med 2995kr direktbetalning. Är inte lite-verisionen.

Förstår att det kanske resulterar i fler kunder, men 50% är ju galet.

Fick en riktigt bra deal på min Honor 8 som student med, tror detta är en direkt deal mellan Tele2 och Huawei - Huawei har länge försökt slagit sig in på svenska marknaden (nordiska i allmänhet) och detta är ett väldigt bra sätt då, förlustmarginalen är så pass liten kontra med hur mycket mer dem får synas i folks händer.

Skrivet av Mizzarrogh:

Kostar typ noll att producera skiten, du får vad du betalar för.
Jag försöker undvika sydostasien produkter när det är möjligt.

Tvivlar på att de är gjorda i Taiwan eller Hongkong, men klart, det är fortfarande betydligt billigare att producera i Taiwan jämfört med tex Japan, eller Väst länderna så möjligt är det nog.

Ehh, får man fråga varför och vad du menar?
Lovar nämligen att 99 av 100 mobiler idag tillverkas helt eller till stor del i Kina/Taiwan, oavsett om det är Apple/Samsung/Huawei/Oppo/etc.

Har själv en Honor 8, tycker det är en hur bra telefon som helst för priset - Jag har bättre batteritid & likvärdig bildkvalité som min sambos S6 Edge+, fick t.o.m. Android Nougat (7) före henne.

Skrivet av BergEr:

Och hur länge blev du låst att betala flera hundra i månaden för ett abonnemang?

Fick också min Honor 8 för halva priset på lanseringsveckan av den telefonen, detta då som Mecenat student hos Tele2.
Betalar sedan 298kr/mån för abonnemanget (fria samtal/sms och 20Gb surf, all oanvänd surf läggs på en pott till nästa månad med ett maxtak på 100Gb), ingen bindningstid och 1 månads uppsägning.

Tror inte Tele2 har någon bindningstid på något abonnemang alls längre vad jag vet?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Kostar typ noll att producera skiten, du får vad du betalar för.
Jag försöker undvika sydostasien produkter när det är möjligt.

Tvivlar på att de är gjorda i Taiwan eller Hongkong, men klart, det är fortfarande betydligt billigare att producera i Taiwan jämfört med tex Japan, eller Väst länderna så möjligt är det nog.

Lol merparten av världens elektronik är ju tillverkad i sydostasien...
Sedan är ju Huawei ett av världens största telekombolag och grejerna de gör är av hög kvalitet. Köpte Honor 8 via samma erbjudande hos tele2 förra året och är den bästa telefonen jag ägt.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Måste varit ett måndagsexemplar. Hade inga sådana problem alls med min 6P.
Nu kör jag med en Huawei Mate 9 Pro och jag har aldrig haft en så bra telefon förr. (Då har jag haft Alla Galaxy lurar, Notes och iPhones).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Måste varit ett måndagsexemplar. Hade inga sådana problem alls med min 6P.
Nu kör jag med en Huawei Mate 9 Pro och jag har aldrig haft en så bra telefon förr. (Då har jag haft Alla Galaxy lurar, Notes och iPhones).

Jag har själv haft en Nexus 6P. Lovar att den kommer pajja om du försöker böja den. För mig flaxade skärmen ut av sig själv och man fick trycka tillbaka den. Gick ju inte sönder visar att kvalitén är undermålig. Är garanterat inte ett måndagsexemplar. Googla lite så kommer du se att kvaliteten på Nexus 6P är undermålig. Sen har Huawei säkert blivit bättre sedan dess men ändå.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Jag har själv haft en Nexus 6P. Lovar att den kommer pajja om du försöker böja den. För mig flaxade skärmen ut av sig själv och man fick trycka tillbaka den. Gick ju inte sönder visar att kvalitén är undermålig. Är garanterat inte ett måndagsexemplar. Googla lite så kommer du se att kvaliteten på Nexus 6P är undermålig. Sen har Huawei säkert blivit bättre sedan dess men ändå.

Du har säkerligen rätt i att den böjs om man är hårdhänt, men mjukvaru/specificakationsmässigt var den grym.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Du har säkerligen rätt i att den böjs om man är hårdhänt, men mjukvaru/specificakationsmässigt var den grym.

Absolut men det är inte vad tråden handlar om, den handlar om Huawei och dess byggkvalitet. Mjukvaran stod Google för.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Absolut men det är inte vad tråden handlar om, den handlar om Huawei och dess byggkvalitet. Mjukvaran stod Google för.

Nexus 6P = Google bestämmer både hårdvaran och mjukvaran. Samma med alla Nexus mobiler. Gnäll på Google och inte Huawei.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Nexus 6P = Google bestämmer både hårdvaran och mjukvaran. Samma med alla Nexus mobiler. Gnäll på Google och inte Huawei.

Vad häftigt att du jobbade på Google när Nexus 6P byggdes! *ironi*
Pixel är nog den enda telefonen där Google kan sägas ha bestämt både hårdvara och mjukvara nära 100%.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Vad häftigt att du jobbade på Google när Nexus 6P byggdes! *ironi*
Pixel är nog den enda telefonen där Google kan sägas ha bestämt både hårdvara och mjukvara nära 100%.

Google designar alla Nexus telefoner! Ta och googla om det. Pixel är bara en namn ändring.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Tele2 hade någon liknande deal när Sony Z5c kom ut. Slutade med att jag betalade drygt 2100kr för telefonen... Den var också vid tillfället drygt 1 månad gammal och telefonen kostar fortfarande över 1000kr mer drygt 1½ år senare. Så det är inte helt omöjligt att de har gjort något liknande här.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av TobiasStockholm:

Absolut men det är inte vad tråden handlar om, den handlar om Huawei och dess byggkvalitet. Mjukvaran stod Google för.

Fast tråden handlar väl om något om hur Tele2 kan tillhandahålla en såpass ny telefon så billigt?

Och det har då verkligen inte med dålig byggkvalité från Huawei's sida att göra, Nexus 6P är nog den enda telefonen som faller som ett undantag - Och även där så krävs det rätt mycket kraft för att förstöra telefonen (tips: stoppa den inte i bakfickan innan du sätter dig om du väger 120+ panner).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Fast tråden handlar väl om något om hur Tele2 kan tillhandahålla en såpass ny telefon så billigt?

Och det har då verkligen inte med dålig byggkvalité från Huawei's sida att göra, Nexus 6P är nog den enda telefonen som faller som ett undantag - Och även där så krävs det rätt mycket kraft för att förstöra telefonen (tips: stoppa den inte i bakfickan innan du sätter dig om du väger 120+ panner).

Absolut. Någon skrev att Huawei gör bra mobiler (vilket de faktiskt gör) och tog upp Nexus 6P som ett exempel på en telefon av bra kvalitet (det är den inte). Det var endast det jag påpekade. Men tråden handlar ännu mindre om huruvida Nexus 6P designades helt av Google eller mestadels av Huawei. Tycker också vi släpper det nu

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Testpilot
Skrivet av TobiasStockholm:

Absolut. Någon skrev att Huawei gör bra mobiler (vilket de faktiskt gör) och tog upp Nexus 6P som ett exempel på en telefon av bra kvalitet (det är den inte). Det var endast det jag påpekade. Men tråden handlar ännu mindre om huruvida Nexus 6P designades helt av Google eller mestadels av Huawei. Tycker också vi släpper det nu

Ber om ursäkt om jag framkom som lite aggressiv, var mestadels det att jag såg en väldigt het diskussion som höll på att spåra ur - Men sättet jag formulerade mig på var förmodligen inte det bästa att diffusa situationen på!

Men du har rätt, vi släpper hela den biten och jag önskar fortsatt trevlig söndag!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Studenterbjudandet är ett sommarbete mellan mecenat, tele 2 och Huawei. Tele 2 har fått fler unga kunder som kanske behåller sitt abonnemang. Mecenat kan erbjuda bra studentrabattar som är deras mål. Huawei får en större kundkrets i "iphone landet" och folk tycks ju faktiskt väldigt nöjda med deras telefoner. Kostanden är väl gissningsvis delad. Mecenat fixar reklamen. Tele 2 och Huawei står säkert bägge för kostnaden av telefonen. Hyffsat billig marknadsföring kan jag tänka mig för att nå en stor och ny kundkrets.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Avstängd

Jisses, vilket boost jag råkade ge till detta företag nu... Nu vill jag snart ha betalt av dem för reklamen...
Tyvvärr kan jag inte redigera eller ta bort det inlägget längre...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number