Koppla Samsung Smart TV till datorer i nätverket

Permalänk
Medlem

Koppla Samsung Smart TV till datorer i nätverket

Sitter och försöker förstå hur det funkar. Jag har delat ut mina datorer i nätverket men hittar dem inte på TVn. Läste att jag behöver en applikation som fixar det med DLNA. Jag skaffade PS3 Media Server som skulle funka men får inte alls till det. Hittade inget på TVs nätverk trots att jag kör DLNA.
Sen öppnade jag Screen mirroring på TVn och då vill den att jag startar Alshare Cast. Tycker att jag redan har gjort det med PS3 Media Server där jag har delat ut en mapp på datorn. Testade Samsung Alshare en gång i tiden men det funkade inte.
Kan nån i stora drag skriva ner i nummerordning den sekvens jag ska följa för att få upp mapparna på TVn? Vilket program är enklast att använda? Var ska jag gå in på TVn?

Kan nämna att PS3 Media Server hittar min TV som mediaspelare.

Hittade denna som jag ska följa: http://sv.wondershare.com/samsung/allshare-download-windows.h...
Kräver Samsung Allshare

Vad jag förstår efter guiden är att Allshare behöver installeras på alla enheter, TV och datorer, mobiler för att hittas på nätverket. Sen streamas filmer och musik på nätverket från datorer och mobiler. Filerna spelas upp på datorn eller mobilen. Tänker jag rätt?
Vet inte hur jag installerar Allshare på TVn. Via browser eller som en app?

Tacksam för alla tips!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Jag fick igång det, viktigaste punkterna följer här:
*behövde inte installera eller starta nån app på Tv:n
*Alla enheter som ska synas på Tv:n måste installera ps3 media server el likn.
*för att hitta enheterna så bläddrade jag via source på Tv:n
* Det gick utmärkt att streama från datorerna i nätverket.

Skickades från m.sweclockers.com