Monitor out of range dyker upp i spel.

Permalänk

Monitor out of range dyker upp i spel.

Hej, har precis fått tillbaka en dator från service. (#16857135)

Under servicen bytte man grafikkort.
Nu är det så att när jag spelar spel så mitt under spelets gång blir skärmen svart och det dyker upp "Out of range" på skärmen.
Vad jag förstått vekar detta höra ihop med refreshrate och upplösning.

Min skärm är en ASUS PG278Q och jag kör 144hz och tar jag ex Diablo 3 som är ett av spelen jag spelar så har jag testat refreshrate på 60 och 144 utan att det gör någon skillnad. Jag kör i WindowedFullscreen.

Ett annat spel jag spelar är H1Z1 och där fick jag inte felet förrän jag aktiverade G-SYNC för Windowed Mode då dök det upp efter någon minut. Jag tror dock att Diablo 3 och inte kraschade när jag hade det igång.

Som ni förstår är det väldigt krångligt problem, jag antar och hoppas det är mjukvaruproblem det borde väl inte kunna vara grafikkortet i sig?
Skärmen har fungerat klockrent i 1½ år med gamla datorn.

Så just nu tar jag emot alla tips.

Jag sitter på senaste drivrutinerna till grafikkortet. Men om jag skulle boota i safe i mode vilket program är bäst i dagsläget att rensa ut alla gamla grafikdrivrutiner.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

prova först lite olika versioner av drivrutiner kan va nå krångel med de du använder hur som helst att installera om dem skadar ju aldrig även om det inte är problemet.

Skadad Skärmkabel kan ge lite alla möjliga lustiga fenomen kan ju vara så att du råkat skada den när den drogs ut eller sattes tillbaks.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Jag sitter på senaste drivrutinerna till grafikkortet. Men om jag skulle boota i safe i mode vilket program är bäst i dagsläget att rensa ut alla gamla grafikdrivrutiner.

Display Driver Uninstaller: DDU