Försöker brygga en techniccolor för användas som modem

Permalänk

Försöker brygga en techniccolor för användas som modem

Jag försöker brygga min techniccolor 799vn2 för att användas som modem till min asus router RT-AC66U B1.
Techniccolorn får internet men inte routern har försökt i alla portarna på modemet men funkar inte dock. När routern sätts på och innan det trådlösa har hinnat boota så får jag internet men det slutar så fort the trådlösa har bootat färdigt. Jag har satt techniccolorn i bridge mode innan någon frågar

Permalänk
Medlem

@Toxicjoker: vi hade en technicolor router när vi hade telia innan vi installerade fiber, du kan enbart brygga routern och använda den som modem om du ringer till din operatörs tekniska support dessa bryggar din router på 5 min

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

@Toxicjoker: vi hade en technicolor router när vi hade telia innan vi installerade fiber, du kan enbart brygga routern och använda den som modem om du ringer till din operatörs tekniska support dessa bryggar din router på 5 min

De har ändrat detta.
Nu bryggar man genom att logga in på routern, väljer advanced interface och aktiverar DMZ.
Det verkar dock som att routern teliaroutern fortfarande är aktiviverad, så man får stänga av alla andra funktioner själv

Skrivet av Toxicjoker:

Jag försöker brygga min techniccolor 799vn2 för att användas som modem till min asus router RT-AC66U B1.
Techniccolorn får internet men inte routern har försökt i alla portarna på modemet men funkar inte dock. När routern sätts på och innan det trådlösa har hinnat boota så får jag internet men det slutar så fort the trådlösa har bootat färdigt. Jag har satt techniccolorn i bridge mode innan någon frågar

Har du använt telias guide?
https://www.telia.se/privat/support/info/bryggning

Port 4 används som utgång till nya routern

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Har du använt telias guide?
https://www.telia.se/privat/support/info/bryggning

Port 4 används som utgång till nya routern

Din länk var död men här är en som fungerar
https://www.telia.se/privat/support/info/bryggning-av-router?...

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Tack, mobilen har börjat tvärvägra kopiera hela länkar av nån anledning :/

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Jag har redan följt telias guide men det hjälper inte. Moonbase vilka funktioner behöver jag stänga av?