Bostadsbidrag ung student

Permalänk
Medlem

Bostadsbidrag ung student

Hej!
Ska börja plugga nu till hösten och undrade om hur det blir med bostadsbidrag i min situation.

Har jobbat timmar lite grann på ett företag det här året. Har totalt dragit in ungefär 30k efter skatt. Min sista dag är alltså nu på fredag.

Ska jag skriva in min årliga inkomst ändå även fast jag inte kommer ha något jobb (utöver studiebidraget) nu när jag pluggar i höst?
Alltså bör jag lämna det blankt + studiebidraget *10, eller hur ska jag göra? Korkad fråga kanske, men vill ju inte göra fel då det verkar som man blir skyldig staten en rejäl summa då..Referens...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det är inkomsten du förväntar dig kommer att synas som total inkomst i deklarationen sen du bör fylla i. Har du sommarjobbat några veckor blir det då årsinkomsten från arbete.

Tillägg: Givet då att du inte räknar med att tjäna en krona mer sen resten av året. Jag var aldrig i närheten av att kunna söka bostadsbidrag under mina studier eftersom jag jobbade lite varje sommar. Det behövs inte mycket..

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Upp med telefonen och ring till försäkringskassan så kommer dom svara istället för att vi ska sitta här och spekulera.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Tveksamt om det ens är möjligt att få bostadsbidrag i TS fall.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Hedersmedlem