Kan ej få över 120hz i inställningar med DP

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ludwig.Jansson:

@Alling: Frammförallt WoW, där är det på 120hz i inställningar, testat flera gånger nu att ta av och på G-sync. Märker att det är lite bättre än förut även utan G-sync men varje gång jag sätter på G-sync blir det sånt riktigt härligt flyt. Lirar även lite CS men är svårt att märka skillnaden där som man gör i WoW. Fps pendlar mellan 100-130 i CS och är mer stabilt i wow.

Ser fram emot min uppgradering 2018 om det funkar som bäst med ännu högre fps och hz

Så länge V-sync inte är uteslutet tycker jag inte du ska dra alltför stora växlar på G‑Sync, för så enormt stor skillnad gör det inte. Och det kommer från någon som är väldigt förtjust i G‑Sync.

Märk väl att såväl spel som drivrutiner kan tvinga V-sync. Spelar inte WoW själv så vet inte hur det är i just det spelet, och det är väldigt svårt att säga någonting säkert utan att sitta framför din dator.

Notera också att när jag säger att G‑Sync inte gör så enormt stor skillnad menar jag jämfört med ingen synk alls. Jämför man däremot med V‑sync är det en helt annan femma: 110 fps med V‑sync "blir" ju 60 fps på en 60 Hz-skärm, medan 110 fps med G‑Sync är 110 fps och ingenting annat (med bonusen att tearing uteblir).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers