När jag kopierar så skrapar ljudet i Winamp typ

Permalänk
Avstängd

När jag kopierar så skrapar ljudet i Winamp typ

När jag kopierar mellan diskar så skrapar ljudet i Winamp.. typ som skrap.. lika dant om någon kopierar av mig.. fast det är 10mbit så skrapar ljudet.. Det låter bra mestandels.. men låter som det är massor med CRC i låtarna.. Det räcker med att en polare kollar bilder från min dator så låter det SKRAP typ.. vafasen är detta tro?

p4 2.4, 512mb ram, ABIT BE7-RAID, SB Live 1024

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Hårddiskarna som av någon anledning inte hänger med?

Kanske dags för en defrag? Testa att uninstalla och köra in winamp igen? Uppgradera drivrutinerna till ditt ljudkort? Gamla windowsklassiker som alltid är värda ett försök

Visa signatur

Epox 8KHA+ | XP 2400+@2340 | SLK-800 / Enermax 8cm | 512mb PC2700 | ti4200 128mb 310/560
"Man lever bara en gång - men å andra sidan dör man inte så ofta heller!"

Permalänk
Avstängd

nja inte defrag.. funkade fint innan jag köpte ny dator.. fick den i förrgår.. har intstallerat om drivers o så me =/

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Hedersmedlem

Uppgradera drivrutinerna (dvs, ladda hem nya). Du skrev bara att du installerat om, och det hjälper sällan.

Vad har du för ljudkort?

Permalänk
Avstängd

Har testat orginal, nyaste från creative.. det har ju funkat förr i XP innan jag köpte denna burk

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Hedersmedlem

Du har fortfarande inte sagt vilket ljudkort du har, men om det började krångla sen du bytte burk kanske det har med moderkort och / eller grafikkort att göra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Du har fortfarande inte sagt vilket ljudkort du har, men om det började krångla sen du bytte burk kanske det har med moderkort och / eller grafikkort att göra.

har jag fel eller men i första inlägget som han skrev står det SB Live

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, se på fan. Undrar hur jag kunde missa det. Sorry about that.

Hur som helst; Ju mer jag tänker på det desto mer känns det som om något snor överföringskapacitet från PCI-bussen. Gissar på att hårddiskarna inte har DMA men att de har bus mastering påslaget (är väl standard?) och då blir det inte mycket över till ljudkortet. Kolla lite på de olika inställningarna för dina hårddiskar, du kanske kan få dem att lugna sig lite.

Permalänk
Medlem

inte så att det induseras störningar i ljudkortet? min laptop knasstrar det när CPU:n småarbetar.... hörs lite från datorn... typ vid batteriet eller nåt... lika dant nätverkskorte ger i från sig ett knäppand ljud... typ ju mer det skicakr ju snabbare..... vet ej varför... men det induseras i ljudortet så det hörs i hörlurarna typ... lite småstörande.

Permalänk
Medlem

Kolla vilken prioritet Winamp är på i Winamps egna inställningar

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, det är ju lite svårt att gissa sig till vad ett "skrapande" ljud är. Jag antog att det rörde sig om buffermissar p.g.a. att hårddiskarna tar prioritet över ljudkortet, men jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem

kolla så de inte ligger kablar å skit nära ljudkortet och sätt det så långt från allt annat som möjligt.

Permalänk
Avstängd

Tar jag disable på det interna nätverkskortet så funkar allt.. Det är det som förstör =/

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Avstängd

Dåså.. vad ska man göra för att få det att funka då?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Dåså.. vad ska man göra för att få det att funka då?

köp extärnt? mitt intärna nätverkskort i lappen stör med..... hörs tom utan hörlurar vet e fan varför.

Permalänk
Avstängd

Har redan 2 kort.. men tycker det borde funka iaf

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.