Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

PrimoChill Vue

Tjabba @inet
Har ni någon möjlighet att beställa hem denna vätska?
Primochill Vue
Länk till hur den beteer sig i ressen.

Allt började klia när jag såg den, köp/bygg och "vill ha"-Tarmen. Men verkar itne finnas någonstans att beställa från i Sverige.

Eller är det eventuellt någon annan som vet om det finns en liknande vätska att köpa från sverige?
Är ingen beundrare av att beställa från utlandet, tyvärr.

Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @2660Mhz, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@Lineri:

Hej!

Vi ska kika runt och vi återkommer!

Mvh

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2007

Sökte just på detta Håller tummarna.

CPU i7 4790K @4.9GHZ 1.324V | MB Asus MAXIMUS VII IMPACT | GPU Asus GTX1080 Strix | RAM Team Group Xtreem White @2800mhz 16GB PSU Corsair AX860i | SSD Seagate ST480 480GB | HDD SAMSUNG HD103SJ 1000GB | Monitor Eizo FG2421| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game zero.

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 Crossfire | RAM G.skill FlareX DDR4 @3800MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer XF240H| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Lineri:

Tjabba @inet
Har ni någon möjlighet att beställa hem denna vätska?
Primochill Vue
Länk till hur den beteer sig i ressen.

Allt började klia när jag såg den, köp/bygg och "vill ha"-Tarmen. Men verkar itne finnas någonstans att beställa från i Sverige.

Eller är det eventuellt någon annan som vet om det finns en liknande vätska att köpa från sverige?
Är ingen beundrare av att beställa från utlandet, tyvärr.

Skrivet av Jays_swe:

Sökte just på detta Håller tummarna.

Hej igen!

Vi har hört runt med våra distributörer som har PrimoChill och de har inte tagit in vätskan än. Vi kan inte svara på att de kommer göra det, men om de gör det kan vi ta in den.

Tyvärr har vi inte möjlighet att köpa direkt från PrimoChill själva än.

Finns det liknande vätskor ni kan tänka er kan vi kika på dem också.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Inet:

Hej igen!

Vi har hört runt med våra distributörer som har PrimoChill och de har inte tagit in vätskan än. Vi kan inte svara på att de kommer göra det, men om de gör det kan vi ta in den.

Tyvärr har vi inte möjlighet att köpa direkt från PrimoChill själva än.

Finns det liknande vätskor ni kan tänka er kan vi kika på dem också.

Mvh

Okej, Tack för att ni kollat upp det iaf!
Får avvakta och hoppas på att ni kan ta hem den senare

Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @2660Mhz, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@Lineri:

Inga problem!

Får vi nys om mer information ska vi försöka komma ihåg att säga till här.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av Inet:

@Lineri:

Inga problem!

Får vi nys om mer information ska vi försöka komma ihåg att säga till här.

Mvh

@Inet

Update?

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: EVGA GTX 1080 Ti FTW3 | MB: ASUS ROG Crosshair VI Hero | RAM: 4x8GB G.Skill TridentZ RGB @3200MHz CL14 | Cooling: EKWB Custom Hardline Loop | PSU: EVGA Supernova G3 650W | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD: WD RED 3TB/8TB | Fans: Noctua iPPC-2000 PWM 3x120 3x140 | Case: Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Monitor: Acer Predator X34A

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@Arcec:

Hej!

Tack för påminnelsen! Vi har själva påmint våra distributörer nu och hoppas att de tar tag i det.
Vi återkommer så snart vi får svar.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

@Inet: Ni får gärna plocka upp denna artikel också

https://www.primochill.com/collections/prep-and-protect/produ...

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: EVGA GTX 1080 Ti FTW3 | MB: ASUS ROG Crosshair VI Hero | RAM: 4x8GB G.Skill TridentZ RGB @3200MHz CL14 | Cooling: EKWB Custom Hardline Loop | PSU: EVGA Supernova G3 650W | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD: WD RED 3TB/8TB | Fans: Noctua iPPC-2000 PWM 3x120 3x140 | Case: Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Monitor: Acer Predator X34A

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@Arcec:

Tack för tipset, vi ska kika på att ta in den!

Vi har inte fått definitiva svar från våra distributörer än angående Vue, men vi jagar på.

Mvh

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

Hej,

Vi har hört av oss till alla distributörer vi kan köpa ifrån men ingen har Vue på lager och ingen kan med säkerhet ta in den inom den närmsta tiden.

Däremot har vi fått indikationer på att det kan komma liknande från andra tillverkare, men det är först nästa år.

Vi är ledsna att vi inte kan ta in den nu, men vi kommer fortsätta försöka.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SKÅNE
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av Arcec:

Den jagar jag också! Den lila (candy) Slut hos PrimoChill så kanske tar en stund för dem att skapa en ny batch.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2009

Någon update ifall Inet kommer ta in den nu när den funnits ett tag på marknaden? Jag Är väldigt intresserad av den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av SFGD:

Någon update ifall Inet kommer ta in den nu när den funnits ett tag på marknaden? Jag Är väldigt intresserad av den.

Nu är det ju inte riktigt detta du söker men en kompis till mig beställde Vue från highflow.nl några dagar in på nya året, han har ännu inte fått det och slutet på februari är det senaste preliminära datumet han fått höra Lika bra tillgänglighet som dagens gpu:er... :/

i7 5820K | MSI X99A | EVGA GTX 1080 Classified | Corsair Dominator Platinum 4x4GB 3000MHz | Custom loop | 3x Samsung 850 Evo | EVGA SuperNOVA G2 | BenQ XL2420Z | Razer Blackwidow Chroma | Zowie EC1-A | Fidelio X2/Sennheiser HD 660S | FiiO E10K | Macbook Pro 13" Retina för studier

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@SFGD:

Hej,

Tyvärr har inte situationen ändrats än och vi kan inte svara på när eller om vi kommer få möjlighet att erbjuda dessa.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2009

@MexxII:
@Inet:
Tack för svaret. Då ska jag undvika de företaget. Blir att beställa någon vanlig tråkig färg (ek cryofuel) ifrån inet. Blir lite roligare än min transparanta ändå

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2009

Någon som vet om de finns vitvätska att köpa någonstans? har letat efter det med utan lycka

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Amsterdam
Registrerad
Jun 2016

Vad jag hört/läst är att den inte finns att köpa än. Även om den finns listad i vissa butiker.

Ha-begäret är stort men priserna jag sett är lite mer än dubbelt så dyrt som andra coolants. Och jag behöver ungefär 2 liter så för mig är det gränsfall om jag vill lägga såna pengar.

Sen kan det nog vara värt att vänta ett år för att se om folk haft problem med att det geggar sig eller färgar av sig (ThermalTake C1000 och Mayhem).

Galleri: https://www.sweclockers.com/galleri/14375-nytt-threadripper-1...

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Beatnutz:

Vad jag hört/läst är att den inte finns att köpa än. Även om den finns listad i vissa butiker.

Ha-begäret är stort men priserna jag sett är lite mer än dubbelt så dyrt som andra coolants. Och jag behöver ungefär 2 liter så för mig är det gränsfall om jag vill lägga såna pengar.

Sen kan det nog vara värt att vänta ett år för att se om folk haft problem med att det geggar sig eller färgar av sig (ThermalTake C1000 och Mayhem).

https://www.youtube.com/watch?v=fMV6XsUsZb8&t=

Verkar ju som den rengör komponenterna

Sen är ju frågan hur skonsamt det är...