Neverwinter Nights: Enhanced Edition avtäckt – nyutgåva med uppdaterad grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Åh ge mig en uppdaterad version av Neverwinter Nights 2 också! Älskade men gud så buggigt. Orkade aldrig köra klart på grund av det. Ska nog köra Mask of the Betrayer dock. Hört den expansionen ska vara ännu bättre än vanliga NWN2

Jag blev väldigt besviken då jag hörde att originalkaraktärerna inte skulle vara med i denna uppföljare, så jag sket i att köpa. Visserligen ganska svårt att få med dom med tanke på slutet av spelet...

Permalänk

Kul! Dock tyckte jag inte att det såg så annorlunda ut.

Tyckte att user-content till NWN var riktigt bra, minns särskilt Shadowlords/Dreamcatcher. Dom kampanjerna var man så emotionellt engagerad i.

NWN2 tyckte jag hade sämre gränssnitt, man hade liksom krånglat till det på något sätt. Sen tyckte jag att röstskådespeleriet var riktigt HORRIBELT. Grafiken var dock bättre.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Slänger Beamdog med expansionerna som de gjorde i Bg2 ?

Undrar vilket NVN Deakin introducerades, denna härliga galna bard kobold eller vad han nu var som fick mig att asgarva så många nätter

La la la !!!!

Boss?

Permalänk
Skrivet av UncleDirty:

Slänger Beamdog med expansionerna som de gjorde i Bg2 ?

Undrar vilket NVN Deakin introducerades, denna härliga galna bard kobold eller vad han nu var som fick mig att asgarva så många nätter

La la la !!!!

Boss?

Det var väl Shadows of Undrentide (första expansionen). Han blev rätt mäktig i andra expansionen, dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Kanske måste bli en vända till genom detta mästerverk skapat av ett BioWare på sin absoluta topp. Är nog fortfarande det bästa multiplayer RPG som släpps.

Undrade alltid varför de inte gjorde uppföljaren själv utan gav bort det till Obsidian som producerade en flopp och sedan gick spelserien i graven.

De hade fullt upp med annat - det som skulle bli Mass Effect och Dragon Age: Origins. Det sista tog en evig tid att utveckla, men det finns ett par ställen där man kan ana att de använt kod från NWN.

Varför tycker du att NWN2 var en flopp? Det var buggigt vid launch, men de gjorde trots allt två stora expansioner, det gör man ju inte om spelet floppar. Spelserien gick i graven för att Bioware förlorade D&D-licensen.

Skrivet av Tenkai Star:

Åh ge mig en uppdaterad version av Neverwinter Nights 2 också! Älskade men gud så buggigt. Orkade aldrig köra klart på grund av det. Ska nog köra Mask of the Betrayer dock. Hört den expansionen ska vara ännu bättre än vanliga NWN2

Mask of the Betrayer är helt klart bättre, rekommenderas varmt. Den sista expansionen, Storm of Zehir, är dock ingen höjdare enligt mig.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Jag blev väldigt besviken då jag hörde att originalkaraktärerna inte skulle vara med i denna uppföljare, så jag sket i att köpa. Visserligen ganska svårt att få med dom med tanke på slutet av spelet...

Utan att spoila något så är ett par av dem med, dock inte som spelbara karaktärer. Ytterligare några dyker upp i SoZ.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av heffaklumpmamma:

Det var väl Shadows of Undrentide (första expansionen). Han blev rätt mäktig i andra expansionen, dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Sen dök Deekin upp i NWN2 också säljandes de skatter som han samlat på sig under sina äventyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Kanske måste bli en vända till genom detta mästerverk skapat av ett BioWare på sin absoluta topp. Är nog fortfarande det bästa multiplayer RPG som släpps.

Undrade alltid varför de inte gjorde uppföljaren själv utan gav bort det till Obsidian som producerade en flopp och sedan gick spelserien i graven.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelet fick högsta betyg i någon recension jag läste back in the day vilket jag tyckte att det förtjänade. Dock var releasen framjäktad och borde ha släppts senare istället. Vet t.ex. att en potentiell "romansmöjlighet" bröts runt mitten av spelet, vilket sedan skulle visa sig vara av tidsbrist. Sedan fanns det väl en del buggar också som beskrivits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Spelet fick högsta betyg i någon recension jag läste back in the day vilket jag tyckte att det förtjänade. Dock var releasen framjäktad och borde ha släppts senare istället. Vet t.ex. att en potentiell "romansmöjlighet" bröts runt mitten av spelet, vilket sedan skulle visa sig vara av tidsbrist. Sedan fanns det väl en del buggar också som beskrivits.

I princip hela tredje akten är ett hafsverk. Den romansen verkar ha strukits rätt tidigt (det finns inga oanvända inspelningar, och bara små spår i manus), men ytan där man träffar kristalldraken ser ut att vara designad på en kvart, och efterspelet till det stora slaget i slutet berättas som en hafsig serietidning istället för cutscenes.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

I princip hela tredje akten är ett hafsverk. Den romansen verkar ha strukits rätt tidigt (det finns inga oanvända inspelningar, och bara små spår i manus), men ytan där man träffar kristalldraken ser ut att vara designad på en kvart, och efterspelet till det stora slaget i slutet berättas som en hafsig serietidning istället för cutscenes.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, sista akten var en besvikelse och slutet inbegriper väl detta. Dock får man väl tänka på att cutscenes inte var lika vanligt på den tiden som idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Jo, sista akten var en besvikelse och slutet inbegriper väl detta. Dock får man väl tänka på att cutscenes inte var lika vanligt på den tiden som idag.

För all del, men det är ju cutscenes på flera ställen tidigare i spelet.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Lirade aldrig detta. Får se vad det är när det kommer

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]