Skrivbord för två spelare, 4 skärmar.

Permalänk
Medlem

Skrivbord för två spelare, 4 skärmar.

Hej.

Vet inte riktigt om detta blev korrekt underforum, men hittade inget annat lämpligt ställe som var självklart.

Jag och min partner ska flytta ihop och har båda två en egen stationär dator med tillhörande två skärmar. Istället för att ha två separata skrivbord för dessa tänkte vi försöka effektivisera det hela lite och skaffa ett större hörnskrivbord där båda kan sitta.
Är det någon som har några tips på lämpliga skrivbord?
Har letat runt lite och det finns ju lite större modeller vilket är lämpligt då det ändå rör sig om fyra skärmar, men utöver det kan jag inte riktigt komma på några större saker jag ska hålla utkik efter.
Är det något vi bör tänka på? Hur mycket plats borde vi räkna med att man behöver för att sitta bekvämt och avslappnat? Svårt att mäta hur mycket yta man behöver om man sitter så en längre tid när vi endast kan testa tillfälligt på möbelbutikerna.
Hoppas det går bra att jag postar detta här och tack på förhand för eventuell hjälp!

//JMH

Permalänk
Medlem

@JMH:

Jag och mina roommates på Irland hade en vanligt matbord (typ sånt här) vi delade på.
2 skärmar var hade vi också, med plats för en till på kortsidan

Varför krångla med "skrivbord"?

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 36 TB HDD | GPU: Intel A310 | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Medlem

Jag köpte en bänkskiva på Rusta i massiv ek och sågade till bordet själv i lagom bredd. Köpte ben på Ikea. Eftersom skivan är så pass tjock räckte det med fyra ben trots att den är 2,5m lång.

Nu hittar jag inte den på Rusta längre men bör ju funka med en så'n här:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70273799/#/9027379...

Visa signatur

5700X3D|32GB|RTX 3080|Vattenkylt
Quest 3|HOTAS Warthog|G27|PS5