Anmäl dig till Roborock Challenge!

Ultrabook för programmering, div. simuleringar osv, <16k

Permalänk
Medlem

Ultrabook för programmering, div. simuleringar osv, <16k

Hej!
Jag tänkte köpa en ny laptop som kommer användas dagligen för allt från surf till programmering och lite småtunga simuleringar.
Krav:

• <16.000:-

• 14"

• Matt skärm

• Godkänd batteritid, måste inte hålla hela dagen men vill gärna kunna skriva dokument 4h utan att behöva ladda

Detta är den filtrering jag använt hittills på Prisjakt: Prisjakt

Kommer inte göra något grafiktungt, så dedikerat grafikkort är mest onödigt. Skulle det råka vara ett i den "perfekta laptopen" så må det vara hänt, kommer inte klaga, men det är ingen ytterligare försäljningspunkt.

Är väldigt inne på antingen Intels eller AMDs senaste generationer, men funderar (trots ovanstående punkt) på om det är värt att vänta på produkten av deras samarbete, eller kommer dessa paket kosta för mycket/inte vara inriktade mot ultrabooks? Har lite svårt att tyda om de faktiskt kommer ha bättre prestanda än Intels nuvarande släppta processorer, eller handlar det enbart om grafikdelen?

Tack på förhand!
Med vänliga hälsningar
Bondi

Visa signatur

|| XFX HD7970 3GB, kyld av Antec 920, Noctua NF-F12 PnP || Asus P8Z77-V LE ||
|| G.Skill 8GB || i5-3570K@4,3GHz med Corsair H80, GT 1850 PnP ||
|| Fractal Design Define R3 med två insug, 920 rad insug, ett utblås, H80 rad utblås ||
|| WD Black 1TB || Fractal Design Tesla, 650W || OCZ Agility 3 120GB SSD ||
|| WD Green 3TB || Asus Xonar DX || Samsung U28D590D ||

Permalänk
Medlem

Jag brukar ju vurma för lenovos thinkpads i såna här sammanhang, men de verkar inte ha kommit med de senaste intelprollarna än. Tror de brukar släppa nya modeller i januari. Är det för jobbet du ska ha burken kan det va rätt skönt med den på-platsen-nästa-dag-garanti som många gånger medföljer en X1-carbon...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Synd att det inte finns någon recension på https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4541902 .

Någon som har den och vill ge en liten recension?

Det enda negativa är ingen thunderbolt