Order från Ali Express... Still in remote...

Permalänk
Medlem

Order från Ali Express... Still in remote...

Hej, köpte en telefon från Ali express på BF, valde frakt sätt DHL.

Skrev adress och har fått en bekräftelse från DHL att den skulle hämtas på deras utlämningsställe här i Umeå, som jag bekräftat.

Säljaren... your address is still remote ,, DHL shipping carrier charged extra $30 as shipping cost ,,, could you pay $30 in below link to choose 30 pics quantity (atta[/i]ched),,, is it okey??

Har även fått ett tracking nummer...

Detta är det inte jag förstår, om jag fått bekräftelse att DHL, ska skicka varför ska han ha mera cash? Har skickat min address, två gånger...
Alltid i remote... Har bett säljaren förklara...

Ska jag betala, och vad betyder detta? (in remote...)

/R

Visa signatur

Overall

Permalänk
Medlem

@overall: Det han skriver betyder att du bor ute på landet och har en mer svårtillgänglig utlämningsrutt. Huruvida DHL skulle ta mer för att köra ut dit har jag ingen aning om däremot.

Permalänk
Medlem

Du skriver att du skall hämta paketet på DHL utlämningsställe i Umeå.......
Är det DHL adressen du skall uppge eller är det din hemmadress du skall uppge?

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit min hem adress, DHL har gett mig en fråga om jag vill hämta det på deras hämtningsadress och jag har svarat på det... Willys,Ersboda. Skrivit det till säljaren....

Har beställt förut, men då har detta inte strulat...

Visa signatur

Overall

Permalänk
Medlem

Som jag förstår är paketet redan påväg? Och till utlämningställe? Då ska du inte pynta för något extra.

https://www.aliexpress.com/store/product/DHL-remote-area-35-U...
Change it to nearest express office address, then you can pick up it from the office by yourselves.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Skrivet av Ang3r:

Som jag förstår är paketet redan påväg? Och till utlämningställe? Då ska du inte pynta för något extra.

https://www.aliexpress.com/store/product/DHL-remote-area-35-U...
Change it to nearest express office address, then you can pick up it from the office by yourselves.

Umeå är rätt remote skulle jag nog vilja påstå.

Men med det sagt så ska han inte betala något mer än vad som framgick vid beställningen. Tog inte säljaren korrekt betalt för DHL så ska inte köparen klandras för det. Givetvis kostar budfirma mer än normala kinafrakten.

Paketet är inte påväg bara för ett försändelse-id är skapat. Det sker elektroniskt, men om TS hade kollat på DHLs sida och postat relevant information direkt så hade det varit enklare för alla som svarar.

Det verkar inte som att TS har gjort något mer än att skriva med säljaren på internet. Vad säger DHL i Sverige?

TS be en vuxen om hjälp, det är så många trådar på senaste tiden där barn inte klarar av att beställa något utan att det blir problem.
Be mamma eller pappa om det är krångligt

Permalänk

Bor själv miit i skogen och fått meddelande "Distributed to local carrier because of rural area" eller liknande några gånger. Dock har jag inte behövt betala någonting; avgiften är ju betalt av avsändaren.

DHL Express har kommit till dörren varenda gång när jag beställt något som jag haft bråttom med.

Luktar scam om du ska behöva betala något extra till säljaren. Har DHL fuckat upp det med att ta för lite betalt får de stå för det.

Permalänk
Medlem

Det är bara BS av säljaren, och han försöker bara lura till sig mera pengar, rapportera säljaren till Aliexpress. Man ska inte behöva betala mer än man lagt från första början.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

ali express är skit förstår inte varför ni handlar telefoner där typ, då är gearbest, banggood eller dom andra större mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Har jobbat på DHL Express i 15 år och aldrig hört talas om något sådant. Med största sannolikhet att säljaren på Aliexpress vill ha mer betalt för att frakten är dyrare än han räknat med.

Skicka ett pm till mig med AWB nr så kan jag kolla.