Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Asus Lyra hittar inte koppling till internet

Permalänk

Asus Lyra hittar inte koppling till internet

Hej,

Har precis fått fiber installerat och skulle sätta upp Wi-Fi-nätverk med mitt nyinköpta Lyra-system men får det inte att funka.

Jag har kopplat en enhet med kabel till fiberswitchen men när jag försöker sätta upp den får den ingen koppling till internet. Kör jag sladden direkt i en dator funkar det perfekt. Så vad gör jag för fel?!? Hoppas någon kan hjälpa mig.

Med vänlig hälsning,
Mattias

Permalänk
Medlem

Provade du med sladd till datorn direkt eller Lyra först?
Om man kopplar i en produkt kan IP adressen blir låst till den mac-adressen under en tid.

Vi måste stänga av fiberswitchen i ca 10min och sedan koppla in den och vänta 10min innan vi kopplar in en ny router. Så låt Lyra sitta ikopplad och avvakta ett tag. Då brukar den få en IP-adress till slut.

Permalänk

Hej, du har helt rätt. Jag var för ivrig. Väntade en timme, sen funkade det fint.

Tack för hjälpen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej. Jag har samma problem. Lyra hittar inte internet.
Har haft enheter avstängda ett dygn utan resultat.
Var.även o bytte mot ett nytt paket o inte funkade det bättre..
Har bredband2 som leverantör och dom har inget fel
Vad gör jag för fel??.
Mvh Micke

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Problem att hitta nätet

@M65: För mig strulade det en del och appen hjälpte inte till direkt då den är ganska dåligt översatt. Så här strulade det för mig, och så här löste jag det:

Den automatiska WAN-detekteringen funkade inte alls, då valde jag manuellt och DHCP (tror jag det stod). Matade in vilket namn jag ville ha på mitt nätverk och vilket lösenord jag ville ha. Sen tror jag man fick välja var enheten står i huset. Sen var man igång.

Det är verkligen inte tydligt i appen att det är så här man ska göra och vet inte varför den automatiska detekteringen inte funkar, men jag fick igång det till slut.

Permalänk

Jag får inte min Asus Lyra mini fungera med min Raycore fiberswitch. Jag lyckas hitta och ansluta min Lyra, men steget att ansluta Lyran till modemet kommer jag aldrig förbi. Lyran står i detta läge och blinkar, och verkar aldrig vilja sluta. Jag gissar att den måste ha ett fast vitt sken innan jag klickar Fortsätt på sidan "Now let' connect your Lyra to the Internet!".
Om jag trycker Fortstätt under tiden som den blinkar så hittar den inte modemet.
Någon som har något tips? Kopplar jag in min gamla router igen så går det på 30 sek.

Skickades från m.sweclockers.com