Permalänk
Medlem

Havit mus - Snabba rörelser fungerar ej!

Hej,

Nu är det så här att jag har en mus, havit mus, beställd med havit rainbow-keyboard från maxfps.se
Nu vet jag även, detta kanske inte världens bästa gaming-hårdvara så det är inget att påpeka, men det är vad jag har nu!

Till saken, problemet uppstår i FPS-spelet CS GO! Jag kan inte dra musen hastigt åt vänster/höger för att "rycka", utan siktet och allt flyger ner i marken, eller stannar upp istället för att det dras åt det hållet, hänger ni med?
Min stora fråga är varför det är så? Hur ordnar man upp det? Är det musen?

Vad jag har:
https://www.maxgaming.se/gamingpaket-tangentbord/havit-gaming-keyboard-mouse-combo

Permalänk
Medlem

Vad har du för musmatta? Testat någon annan? Vet vilket problem du menar, Rival har samma problem fast det hände bara ibland. Att sensorn blir förvirrad och helt plötsligt kollar man rakt ner i backen.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

@Keffmode: Ohright! Nej jag har denna musmatta https://www.dustinhome.se/product/5010783767/qck-ninjas-in-pyjamas-team-edition?ssel=false

Alltså tygmatta typ!
Får annars köpa en ny musmatta isåfall, mer hårdare variant, för det händer jämt när jag "rycker" iväg med musen åt ett håll :/

Permalänk
Medlem

Sådana tokerier kan ske om det är för låg samplingshastighet på detektorerna eller i överföringen - kort sagt du kör huvudet i Nyqvist-frekvensen och det speglar sig (frekvensinverterar) och det blir motsatt riktning mot avsedda...

( tänk helikopterblad som roterar 'åt fel håll' när det filmas med filmkamera pga att det 'samplar' med 24 bilder i sekunden)

---

Att göra något åt det??

Skaffa gaming-mus med högre samplingshastighet och som erkänt fungerar vid snabba kast i spel som CS.

Permalänk
Medlem

@xxargs: Så det har ingenting att göra med musacceleration eller något liknande? Eller musmattan som inte passar till musen, materialet i sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rvhrutin:

@xxargs: Så det har ingenting att göra med musacceleration eller något liknande? Eller musmattan som inte passar till musen, materialet i sig?

kolla Mouse i kontrollpanelen -> Har du acceleration där?
Alt. är det sensorn i din mus som på riktigt inte kan läsa av dom svängningar du gör.
Antingen kör du sens 1 i cs och sjukt hög dps = ostabil sensor
Högre sens i CS och lägre DPI bör ge stabilare sensor.
http://www.tobyscs.com/optimal-mouse-settings-csgo/

Finns vissa guider med REG filer för ordna gömd acceleration i W10 t.ex.
Kör Mousetest.exe grej och se om din Sensor håller vad den lovar.

edit:
Skaffa en enfärgad musmatta så kommer de nog bli bättre överlag, billig mus = billig sensor => billig aim
Vissa sensorer blir påverkade om du har stora tryck på musmattan, vilket du har, så övergången från svart till vitt till svart igen får den att balla ur.
Kartong-sidan (Baksidan) av ett A4 Block fungerar bra som musmatta och alla sensorer jag kört på dem har alltid fungerat. (Minus någon Razer mus) så prova, annars är det musen till 100% och då spelar inte musmatta roll.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Spinout sker när sensorn inte hänger med, eller du har helt olämpligt underlag för sensorn.
Spinout sker när man har låg sens och gör snabba swipes, alla sensorer har en max hastighet dom klarar av innan spinout sker.

Inget ovanligt med sämre sensorer.
Och inget att göra åt heller, underlag kan spela in på vissa sämre sensorer, men eftersom du har en qck så ser jag 0 anledning att det har med underlaget att göra.