Iptv genom app något proffs därute?

Permalänk
Medlem

Iptv genom app något proffs därute?

Hej undrar lite hur man sätter upp Iptv genom app. Det kommer upp om m3u och epg URL's fattar inte riktigt vart jag ska få tag på det? Använder mig utav viasat och bahnhof. Allmänna rekommendationer och hjälp är varmt välkommet. 👍😊

Permalänk
Medlem

"app"? Vad menar du då?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

m3u är serverns adress.

EPG är tv-tablån som ger info om vad som visas på vilken kanal. Brukar ha sin egen adress lik serverns.

Permalänk
Medlem

Ja jo men vart får man tag i detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

har du viasat så använder du deras box

Permalänk
Medlem

För Viasat använder du Viaplay för att se på TV.

Permalänk
Medlem

Ja okej tänkte ev. Använt mig av perfect player eller kodi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror aldrig det skapats en tekniktråd på detta forum med så pass mycket förvirring

Edit; okej nu förstår jag nog. TS vill ha någon tv-app som ska ta hand om digitalbox-jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Ja okej tänkte ev. Använt mig av perfect player eller kodi.

Skickades från m.sweclockers.com

Du är tyvärr låst till deras egen app så vitt jag vet, inte stött på någon TV-distributör som erhåller m3u etc.

Permalänk
Medlem

Detta är nog IP-TV från tex IP-TV-king eller nått sånt? Dvs ej från de vanliga distrubitörerna.
Nog bäst att börja kolla vad forum reglerna säger om det. Vet inte hur ok det är?

Ska du köra via mobilen eller vad för utrustning har du?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Eavo:

Ja jo men vart får man tag i detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Google?

Det finns gratis servers med lite sämre utbud i sämre upplösning eller så gör du som jag, och många andra, och betalar ca. 1500kr per år för att få tillgång till premium servers med hd kanaler.

Har tillgång till alla länder som man skulle kunna känna sig sugen att titta på tv på. Finns live-stream kanaler för saker som UFC. Du får alla viasat/c more kanaler i SD och HD.
Finns även filmer och serier att hitta.

Tycker att det är värt att köpa. Man måste dock hitta en bra provider.

Har du en ny smart-tv så kan du ladda ner appen i den annars så är MAG-boxar att rekommendera.

Permalänk
Medlem

Jo trodde liksom man kunde be viasat om adresser för det var lite så jag tänkte. 😊 Funkar dock bra med viaplay också tänkte ha det till min shield jag har beställt i sovrummet. 👍😉

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

appen till samsung tv är smart iptv (jag använder den) man kan testa den 7 dagar fritt. Var du får tag i m3u, ja det är en annan femma

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Ja okej Nice beställde nämligen en Samsung till sovrummet 🤣 en m5505 😊👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kodi + m-TVGuide EPG fr mods.kodi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §7*

Pirat-tv och liknande hör ej hemma här.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...