Vinn nätagg från Seasonic

Teamviewer - Free license borta efter uppgradering till version 13?

Permalänk

Teamviewer - Free license borta efter uppgradering till version 13?

Hej

Jag ha ett stort problem med programmet och min gratis licens har uppgraderat för till version 13 på min dator 1. Kommer inte ihåg om jag av misstag valde den kommersiella alternativet men installerade om programmet och valde rätt alternativ. Det vill sig inte och nu kan jag inte använda programmet, vare sig att fjärrstyra från datorn eller fjärrstyra den från min bärbra.

Ha uppdaterat programmet på mikn bärbara också men inga problem på den.

Vad göra?

Deras forum är värdelös då jag inte får svar där, någon annan som råkat ut för detta?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 11, 64-bit, Intel 285k, MSI MEG Z890 Ace, 64GB RAM,
MSI GeForce RTX 5080 16GB Vanguard SOC Launch

Permalänk
Vila i frid

Om du kör med gratisversionen och den helt plötslig slutar att fungera tycker Teamviewer, automagiskt eller ej vet jag inte, att du missbrukar "gratis". Jag fick maila deras support för att bli upplåst. Deras support läser normalt inte i forumen.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Om du kör med gratisversionen och den helt plötslig slutar att fungera tycker Teamviewer, automagiskt eller ej vet jag inte, att du missbrukar "gratis". Jag fick maila deras support för att bli upplåst. Deras support läser normalt inte i forumen.

Hmm kan det vara så även om jag har den på min bärbara med amma konto?

Är du snäll att ge mig deras mailadress

Visa signatur

Permalänk
Vila i frid

Längst ner @ https://www.teamviewer.com/sv/support/

Berätta att du som privatperson är utelåst. "I've been locked out, can you please unlock my teamviewer account used by myemail@home.se // thanks in advance // freddehboy".

Funkar inte det, YMMV...

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Längst ner @ https://www.teamviewer.com/sv/support/

Berätta att du som privatperson är utelåst. "I've been locked out, can you please unlock my teamviewer account used by myemail@home.se // thanks in advance // freddehboy".

Funkar inte det, YMMV...

Gjorde som du sa men jag kunde inte skicka till supporten p.g.a. att jag inte har kommersiell licens. Skickade därför till en säljare för att få brevet vidarebefordrat till supporten men jag fick bara ett kryptiskt svar vilket föga hjälpte

Notera att samma konto visar att jag har en gratis licens på en annan dator. Problemet är med versionen inte kontot i sig självt!

Mvh Fredrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De har uppdaterat licensen på TV 13 och det är sjukt jobbigt, installera TV 12 eller tidigare så kommer det fungera.

Permalänk

Har försökt med det men samma resultat, har installerat 13 på min bärbara utan problem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@freddehboy: Har du installerat TV 12 på båda datorerna?

Permalänk
Inaktiv

Det finns en drös med guider som denna hur man kan nollställa teamviewer:
https://www.youtube.com/watch?v=qPsmfNZ3jLg (gör på egen risk)

Det komiska är att teamviwer är ett riktigt grymt fjärrstyrningsmjukvara för privat bruk, i arbetet så vill man ha lite mer kontroll, men då har man ofta tid att sätta upp något riktigt.

Och sedan så håller Teamviwer hela tiden att anklaga en för kommersiellt bruk när man kör den privat. Hade man kört kommersiellt så hade i alla fall jag används vpn + rdp istället.
De skulle lägga in tidspärr per månad eller liknande istället för denna kontroll som hela tiden failar.

*edit*
Ett annan lösning kan vara en ny vm endast för teamviwer, då de flesta använder programvaran att hjälpa mindre tekniska bekanta. Och inte så ofta att fjärrstyra sin egen dator.