Vi spelar Sea of Thieves (igen)!

Permalänk
Relik 📜

Vi spelar Sea of Thieves (igen)!

--> Live!

--> Highlights

--> Streams

Emils vy

Eriks vy

Från 27/1

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Känns som bra spel om man bara vill slappna av och umgås men som du säger i streamen Emil är det ganska fattigt på innehåll. Inga överraskningar. Vore kul om det plötsligt dök upp sjömonster och annat oväntat. Har inte spelat själv så kanske finns ?

Permalänk
Avstängd

Grafiken Får mig att inte vilja spela det, gillar inte stilen.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Grafiken Får mig att inte vilja spela det, gillar inte stilen.

Det är grymt roligt , fick många skratt igår XD

Permalänk
Medlem

demo ?

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av völund:

Beta kostar 100kr. Microsoft store

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Grafiken Får mig att inte vilja spela det, gillar inte stilen.

Själv gillar jag den, inbringar Monkey Island känsla !

Permalänk
Medlem

Atmosfären i spelet är fantastisk, men som fler har påpekat så är innehållet ganska fattigt. Blir nog ett köp under en rea.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Relik 📜

Kul att så många kollade, var lite över 100 tittare som mest. Trots mitt på dagen en lördag..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Kollade lite i efterhand... Såg underhållande ut
Nu gäller det att övertyga polarna att bränna en hundring!

Permalänk
Medlem

Verkar vara lite repetitivt att bara åka och jaga kistor hela tiden. Klurigt ett par gånger med dedär ledtrådarna man får men gissar på att man till slut ser mönstret, och det blir bara en massa grindande. Verkar dock kunna bli lite intensivt ibland.. såg stream häromdagen där det var riktigt spännande https://www.twitch.tv/videos/222501389?t=8h01m55s

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

@Myllerman: Betan som är nu är ren Server Beta test, vi vet inte om Rare har medvetet undan håller material i spelet eller ej.
Det ser vi på release dagen.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

@Gender Bender: Det som är nu är ren server test, så game playe material kan vara fattigt för att dem inte är klara eller valt att inte ta med hela spelet, men det får vi se på Release dagen..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Finns potential i detta spel.

Man ser även tydligt att det saknas massa saker. Butikerna saknar vissa biträden. Forten är Tomma. Kanske någon typ av pvp.

Just nu bara skett och hajar. Men på bilden när man startar syns bläckfiskar..

Kan tänka mig expansioner som Kraken, Moby Dick.

För mig blir det Game Pass. Finns även andra spel jag vill prova. Så man kommer undan billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag blev invitad till alphan sent i december och när jag loggade in första gången så vare ba.. jaha? Vad ska man göra?

Totalt innehållsfattigt. Jag vet att det var alphan men nu när jag kollade eran stream så har ju inte mkt förändrats.

Permalänk
Medlem

Den där gameplay trailern dom visade för några månader sedan (ett halvår sen?) verkar ju inte alls matcha vad som finns i spelet just nu O_o

Permalänk
Medlem

Alla som kacklar om att "spelet saknar innehåll", ni har inte spelar något spel. Ni har provat ett begränsat beta-test.

SPELET SLÄPPS OM 2 MÅNADER – DET ÄR INTE UTE

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

Alla som kacklar om att "spelet saknar innehåll", ni har inte spelar något spel. Ni har provat ett begränsat beta-test.

SPELET SLÄPPS OM 2 MÅNADER – DET ÄR INTE UTE

Du menar alltså att dom kommer hinna fylla ett tomt spel med otroliga mängder content på 2 månader?

Hade det funnits content så hade det varit online, redo att testas.

Tveksamt.

Permalänk

90% besvikelse i Betan

Betan känns som ett pyttelitet demo. Är detta de fulla spelet är de nog den värsta blåsningen jag varit med om. 650kr för både PC och Xbox är skrattretande pris för de innehåll betan visar upp. . Som tur är kan en förhandsboka de i Microsoft Store (Inga pengar dras) ladda in betan och testa men samtidigt ta kontakt med store support och be dem avbeställa ens förhandsbokning men fortsätta spela betan. Skulle inte betala mer än 150kr för spelet i dess nuvarande form om ens de. De känns som ett skal till ett spel med superpotential. En stor besvikelse är att 4 spelare är de största party du kan ha. Fattar inte hur dessa utvecklare tänkt om de är detta som är spelet. De känns som ett spel gjort för barn i åldern 8-12. Bra där Rare . . .

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulybasha:

Du menar alltså att dom kommer hinna fylla ett tomt spel med otroliga mängder content på 2 månader?

Hade det funnits content så hade det varit online, redo att testas.

Tveksamt.

Du har aldrig betatestet spel förut eller? Det är extremt sällan hela spelet är upplåst eftersom det främst är servrar och dylikt som ska stresstestas i dessa "beta-test", snarare än själva innehållet.

Vi kan ta betatestet för Battlefield 1 som exempel, där det endast fanns en karta att prova. Betyder det att inget annat innehåll var redo och att de stressade fram X antal kartor mellan beta och release? Givetvis inte.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Det är även ett ganska speciellt spel. Det är mer upp till spelarna själva att skapa ett äventyr och spelet ger bara det grundläggande. Spela ensam är liksom inte att tänka på.

Kan ha fel dock. Bara den känslan jag fått av att kolla på streams. Är beta som sagts så man vet inte hur det blir i hela.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna vara riktigt bra spel bara det skulle finnas mer innehåll och överraskningar. Behövs mycket mer typer av fiender, kanske lite "boss" typer av fiender som kunde dyka upp här och där. Lite puzzles eller mera grottor osv. Behövs så otroligt lite mer innehåll till spelet för att ta det från en 8/10 till 9/10 typ. Annars är charmen och atmosfären osv fin.

Hatar att se spel som inte når sin fulla potential, får hoppas det nu kommer mer innehåll men om det är redan i beta stadie har jag inte stora förhoppningar, borde ha varit alpha ännu.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Myllerman:

Det är även ett ganska speciellt spel. Det är mer upp till spelarna själva att skapa ett äventyr och spelet ger bara det grundläggande. Spela ensam är liksom inte att tänka på.

Kan ha fel dock. Bara den känslan jag fått av att kolla på streams. Är beta som sagts så man vet inte hur det blir i hela.

Kan hålla med där. Att i betan nu bara fokusera på att jaga kistor blir rätt fattigt. Däremot, att leva rövare (pirat?) och bara bete sig som en idiot lyfter spelet enormt. Speciellt när man är rätt kass (som jag och Erik i dagens stream).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

Du har aldrig betatestet spel förut eller? Det är extremt sällan hela spelet är upplåst eftersom det främst är servrar och dylikt som ska stresstestas i dessa "beta-test", snarare än själva innehållet.

Vi kan ta betatestet för Battlefield 1 som exempel, där det endast fanns en karta att prova. Betyder det att inget annat innehåll var redo och att de stressade fram X antal kartor mellan beta och release? Givetvis inte.

Självklart har jag det, jag vill hävda att alla betatester jag deltagit i har haft en bana öppen precis som du säger, men själva grundmekaniken i spelet har varit fullt spelbart.

Kul att du just nämner BF1 som bara hade en bana men där kartan var full spelbar med alla fordon, vapen, hästar osv. Det var inte en tom livlös karta du sprang omkring på där du inte kunde göra någonting, något jag vill hävda att detta spelet lider av.

Vi får se men jag har låga förhoppningar.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig om de släppte mer information om vad spelet kommer att innehålla längre fram, hur stor kommer världen att vara, vilka skepp kommer att finnas etc.

Skulle den informationen finnas så skulle jag kunna tänka mig att köpa spelet men jag har gått på 3 minor för mycket på kort tid så kommer aldrig att förköpa ett spel längre som utelämnar viktig information eller inte säger vad de vill uppnå med själva spelet..

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@bulybasha:
Som andra har påpekat, det är i princip en servertest och till vissdel mekaniken i spelet.
Att beta testa uppdrag och reputation med olika faktions är ju inte precis nödvändigt för dem..

I videoklippet nedanför förklarar de endel av innehållet i spelet.

Till de som undrar hur de ska hinna utveckla allt till spelet om man ser på veckans beta. Så är det i princip att de byter till den nyaste interna builden som innehåller allt material.

Har inte kollat på länge men är inte Sea of Thieves runt 10GB i nuvarande form? Under ett tidigare youtube developer klipp, så berättade de om att de har många olika builds som de jobbar med där beta testarna får en version med ett visst innehåll och internt jobbar de med flera versioner framåt. Så att de internt får jobba bort de värsta buggarna tills beta gruppen får den versionen.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Missade streamen, men har fluktat lite i klippen - fan vad ni jönsar runt

Det verkar ju dock som att det är precis så man ska hålla på om man vill maximera det roliga

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Alla som kacklar om att "spelet saknar innehåll", ni har inte spelar något spel. Ni har provat ett begränsat beta-test.

SPELET SLÄPPS OM 2 MÅNADER – DET ÄR INTE UTE

Ja, och? Dom har ju typ utvecklat spelet dom senaste vaddå, 3,4,5,6 åren?
Jag förstår inte alla som går på utvecklarnas dravel om "beta, differs from final product" med en release veckor eller max nån/några månad bort.

Sen när dom vet att "alla" som får öppna betor även kommer stream skiten ur dom på allt från Twitch till Swec så är det väl otroligt dumt att inte göra allt dom kan för att visa upp en så bra produkt som möjligt?

Självfallet så behöver dom inte ha hela spelet upplåst, men det är ändå oroväckande att folk klagar på att dom delar som är upplåsta är innehållslösa / tråkiga.

Kolla t ex på Battlefront, som fick otroligt mycket skit av lootboxes osv. Var ju alldeles för lite tid för att lösa det innan release, och nu har dom ju annonserat en total overhaul av systemet som ska presenteras i mars. Inte ens säkert den kommer i mars.
https://www.sweclockers.com/nyhet/25148-star-wars-battlefront...
Det släpptes alltså nov 17. Så ponera 17 mars, då tog det dom alltså 4 månader enbart för att kunna presentera en ny idé kring enbart progressionsystemet. Visar på lite hur stora "apparater" det är att designa om någonting...

För övrigt spelade jag både US och EU closed beta av WoW back in teh days, det var awesome. Så det _går_ definitivt att göra en bra beta Framförallt på spel som har 2 månader kvar till release.

"Du får aldrig en andra chans till att göra ett bra första intryck", därför i min extremt idiotiskt att inte göra en "beta" så bra som det bara går. Jag skulle -aldrig-, stresstest eller ej, våga släppa ut nån halvdålig innehållslös 5 månader gammal build för att testa servers och hoppas på att folk/internetz ser det för vad det är.

Men men, vi får se. Jag må ha fel, men även om jag nu har fel, och final product är AWESOME!, så hade jag ändå rätt i att dom då gjort bort sig med en innehållslös beta som skapade alla dessa negativa intryck.

Permalänk

Kan inte säga annat än att jag hoppas ni har rätt alla som tror på mycket mer content vid släpp !

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Det är även ett ganska speciellt spel. Det är mer upp till spelarna själva att skapa ett äventyr och spelet ger bara det grundläggande. Spela ensam är liksom inte att tänka på.

Kan ha fel dock. Bara den känslan jag fått av att kolla på streams. Är beta som sagts så man vet inte hur det blir i hela.

Så kan man säga om alla spel men enligt mina högst personliga mått mätt är de inte värt 650kr ännu! Jag vill ha mer tydlig och komplex progression och möjlighet till större skepp och fler spelare i party så hela gänget alltid kan lira tsmns samtidigt. Lökigt som attan att man ska behöva dela upp sig i ett piratspel bara för man är mer än 4 personer. . .

Overwatch funkar hur bra som helst med 6 spelare i laget varför skulle de inte passa ännu bättre och funka ännu bättre i detta spelet liksom?