MC - förstahoj, körkort och utrustning [Samlingstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av crookz:

Kolla på Dominator eller mivv...typ halva priset jämfört mot Akrapovič

https://dominator.pl/en_BE/p/Yamaha-MT-07-2021-2023-Full-Exha...

https://www.xlmoto.se/product/mivv-gppro-helsystem-svart_pid-...

Permalänk
Medlem

Det dom säger stämmer. Den dyrare är gatulegal och kommer fortfarande vara inom reglemente. Den billigare plockar bort din avgasrening och ger ett ”gröve” och högre ljud, men gör din motorcykel olaglig. Sen är inte alltid högre ljud = bättre. På din hoj i detta fallet så kommer du få en mycket tydlig hård avgrundsdjup ”Twin” ljud på din hoj med den som tar bort katalysatorn. Den legala ger ett ”lenare” väsande ljud, lite mera likt orginal, men kraftfullare.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Någon kanske kan hjälpa mig. Har varit i kontakt med min lokala Yamaha Center för att försöka skaffa bättre avgassystem till min nya mt07 2024'. Det dom kunde erbjuda var denna: https://www.duell.se/sv/komplett-avgassystem/91637-akrapovic-...

Eller denna: https://www.duell.se/sv/komplett-avgassystem/478377-akrapovic...

Och enligt dom är den dyrare ''titanium'' sämre ljud på fast den billigare carbon är inte laglig att köra på gatan.

Är det bara något ''korrekt'' enligt lagen eller kan man köra med den ändå? Kommer t.ex besiktningen eller polisen bry sig om man kör runt med den billigare, som också låter bättre men är illegal?

Köper du den billigare måste du byta rör när du ska besiktiga och du riskerar böter/ombes om du blir stoppad.
Tror inte det är jättestor risk om man kör någorlunda vettigt. Brorsan har kört med carbon på sin MT07 i tre år utan problem. Jag kör en äldre variant av titanium på min 07a och det låter bra mycket bättre än orginal i alla fall. Om det är värt 10k extra för att slippa byta rör vartannat år är upp till dig

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att en besiktning brukar gå igenom om man har db-killern i, fasten igentligen inte systemt är godkänd för gata när det gäller cat / avgasrening fungerar.

Historiskt har man sedan mitten av 2000-talet fram till circa 2021/2022 ”sett” lite mellan fingrarna, både på besikt och polis med hojjar som har Euro3 alt Euro4 norm katalysator som då är modifierade. Nu med Euro5 som säljs på påstås det enligt ”rykte/djungelsnacket” att det ska bli hårdare framöver. Besiktningen skall agera annourlunda helt enkelt.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Dumt att plocka bort katalysatorn för lite extra ljud. Samt att det luktar betydligt sämre från avgaserna. Kör på den som är besiktningsbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Dumt att plocka bort katalysatorn för lite extra ljud. Samt att det luktar betydligt sämre från avgaserna. Kör på den som är besiktningsbar.

Håller med, hojen kommer dessutom börja gå magert eftersom katten annars strypt endel. Så hade inte slopat katten om jag inte planerat att chippa hojen.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Håller med, hojen kommer dessutom börja gå magert eftersom katten annars strypt endel. Så hade inte slopat katten om jag inte planerat att chippa hojen.

Jag vet en som kört med det akra race line i 4 år. Hojen går som en klocka efter 3000 mil med det och orginal kod i ECU. Så helt hopplöst är det inte. Arrow har t.ex en eftermarknads cat som endå ger bättre ljud än orginal. Leovince har en mittenklump på vissa som kompenserar. Allt är inte svart eller vitt.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, tror jag har lite bättre koll nu. Skulle nog kört på den legala om jag var tvungen att välja.
Men jag blir då lite tveksam om det är värt att köpa en avgassystem för 20k som jag endast tycker låter lite bättre än stock.
Är också inte ett dugg händig själv på att meka så kan inte byta avgassystem själv titt som tatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Tack för alla svar, tror jag har lite bättre koll nu. Skulle nog kört på den legala om jag var tvungen att välja.
Men jag blir då lite tveksam om det är värt att köpa en avgassystem för 20k som jag endast tycker låter lite bättre än stock.
Är också inte ett dugg händig själv på att meka så kan inte byta avgassystem själv titt som tatt.

Blir svårt att motivera ett tillbehör som är 25-30% av varuvärdet på totala hojjen.

https://www.motoaction.se/helsystem-underbody-evo-ii-leo-vinc...

Bra pris, avtagbar db killer, väger lite och har tyngdpunkten på rätt ställe, samt Leovince har gjort omfattande tester att den ska fungera med orginal ECU, dessutom går det att köpa en cat-insats så det blir precis som orginal för besiktning osv.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Jag vet en som kört med det akra race line i 4 år. Hojen går som en klocka efter 3000 mil med det och orginal kod i ECU. Så helt hopplöst är det inte. Arrow har t.ex en eftermarknads cat som endå ger bättre ljud än orginal. Leovince har en mittenklump på vissa som kompenserar. Allt är inte svart eller vitt.

Han kan säkert köra resten av hojenslivstid med "akra race line" men det ändrar inte att hojen går magert och inte har optimal förbränning...

Att bara byta ljuddämpare (slip-on) brukar oftast inte vara ett pro blem men börjar man plocka även katten så har man förändrat flödet markant och motorn kommer gå lite för magert.
Första symptomet är ju när du börjar få avgassmällar vid gassläpp.

Och generellt skulle jag hellre köra en motor för fett än för magert...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Skrivet av Gx rade:

Någon kanske kan hjälpa mig. Har varit i kontakt med min lokala Yamaha Center för att försöka skaffa bättre avgassystem till min nya mt07 2024'. Det dom kunde erbjuda var denna: https://www.duell.se/sv/komplett-avgassystem/91637-akrapovic-...

Eller denna: https://www.duell.se/sv/komplett-avgassystem/478377-akrapovic...

Och enligt dom är den dyrare ''titanium'' sämre ljud på fast den billigare carbon är inte laglig att köra på gatan.

Är det bara något ''korrekt'' enligt lagen eller kan man köra med den ändå? Kommer t.ex besiktningen eller polisen bry sig om man kör runt med den billigare, som också låter bättre men är illegal?

Jag har en 2016 MT07 med Akra Carbon systemet, gick genom besiktningen förra året utan problem, dock hade jag DB-killern i.

Kan det vara olagligt pga det saknar katalysator?

Jag skulle aldrig köpt ett nytt Akra system, om du nu verkligen vill ha Akra så kolla efter begagnat på blocket eller på facebook, finns en stor MT07 grupp i Sverige som ibland säljer delar.

Annars spana in Blackwidow, Swedish race parts på deras system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFlower:

Jag har en 2016 MT07 med Akra Carbon systemet, gick genom besiktningen förra året utan problem, dock hade jag DB-killern i.

Kan det vara olagligt pga det saknar katalysator?

Jag skulle aldrig köpt ett nytt Akra system, om du nu verkligen vill ha Akra så kolla efter begagnat på blocket eller på facebook, finns en stor MT07 grupp i Sverige som ibland säljer delar.

Annars spana in Blackwidow, Swedish race parts på deras system.

1. Ja en hoj blir olaglig om den blir av med katten.

2. Akra är helt klart överprisat, det är en en märkessjukdom. Finns många konkurenter som gör ett jättefint jobb för betydligt mindre pengar.

3. Jag hade tagit det piano med Swedish Race Parts. Sett många fall där motorerna gått illa efter byte till dessa. Vet inte om dom har egen R&D eller om dom bara OEM köper där kvaliten kan variera

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Tack för alla svar, tror jag har lite bättre koll nu. Skulle nog kört på den legala om jag var tvungen att välja.
Men jag blir då lite tveksam om det är värt att köpa en avgassystem för 20k som jag endast tycker låter lite bättre än stock.
Är också inte ett dugg händig själv på att meka så kan inte byta avgassystem själv titt som tatt.

Att skruva avgassystem på en hoj är riktigt enkelt, närmare att byta hjul på en personbil än att byta bromsbelägg på personbil, så det ska du inte oroa dig för.

Men varför spendera extra pengar för att göra din hoj mindre trevlig att använda, för dig som förare och alla andra som hör dig?
*Förstår verkligen inte varför folk vill ha högljudda motorcyklar*

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Att skruva avgassystem på en hoj är riktigt enkelt, närmare att byta hjul på en personbil än att byta bromsbelägg på personbil, så det ska du inte oroa dig för.

Men varför spendera extra pengar för att göra din hoj mindre trevlig att använda, för dig som förare och alla andra som hör dig?
*Förstår verkligen inte varför folk vill ha högljudda motorcyklar*

För att många tänker "högre = bättre = coolare"

Permalänk
Medlem

Vi behöver juh inte dra alla över en kam. Självklart är inte högre = bättre. Även om många tror det.
Men MT-07 är ett jättebra exempel där ett eftermarknadsystem som inte nödvändigt vis låter extremt mycket högre (man kan ha db killern i juh) ändrar karaktären på ljudet rätt ordentligt. Blir en helt annan ljudbild och känsla. Sen finns det väldigt många hojjar (oftast rad-fyror) som slipon bara innebär högre ljudnivå när man kör på lägre varv och i förlängningen ser cool ut i stan.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Vi behöver juh inte dra alla över en kam. Självklart är inte högre = bättre. Även om många tror det.
Men MT-07 är ett jättebra exempel där ett eftermarknadsystem som inte nödvändigt vis låter extremt mycket högre (man kan ha db killern i juh) ändrar karaktären på ljudet rätt ordentligt. Blir en helt annan ljudbild och känsla. Sen finns det väldigt många hojjar (oftast rad-fyror) som slipon bara innebär högre ljudnivå när man kör på lägre varv och i förlängningen ser cool ut i stan.

Nej absolut inte, därför jag skrev "många" och inte "alla"

Jag kan också uppskatta ett genuint och rätt ljud, men precis som du är inne på så stör även jag mig på de som satt på ett system för att det ska låta som helvete inne i stan eller på långsamma vägar. Det i kombination med att folk ska varva medan de glider förbi... idiotas.

Den bästa kombon är när hojen mullrar lite trevligt på låga varv, men vaknar till liv först när man gasar på och ligger i lite (typ utanför stadskärnan).

Permalänk
Medlem

MT-07 är ett jättebra exempel där ton och karaktär ändras av ett nytt blås. Många V4or också. Men 95% av alla radfyror tyvärr innebär slipon bara rakt av högre ljud. Oavsett tillverkare eller dyl. Värsta jag vet är alla dessa korta skitblås som folk tror att dom är GP förare. Bara ojud.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Min låter tex mycket när jag gasar på rejält men tuffar jag på så är det inte så farligt alls. Ger ett djupt gott ljud även på tomgång.
Helsystem bytt av tidigare ägare.

Funkar skitbra för mig som bor i stan. Hade aldrig velat ha något som bara vrålar för volymens skull.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Har riktat in mig på att skaffa en Yamaha MT-09 som min första MC. Tog kortet i september förra året, provkört flera olika för att komma fram till att det är denna jag vill ha.

Hur ska man tänka om årsmodell kontra kostnad? Finns flera MT-09 som är max 5 år gamla, kostar runt 80-90K och gått mellan 500-1500 mil. Samtidigt går det köpa en ny för 110k, en 2023 års modell MT-09.

Hur mycket ska man hänga upp sig på milen, vad är liksom för lånct i förhållande till årsmodell? Är det helt onödigt att köpa en ny eller ska man betrakta det som självklart att man ska köpa en ny när det inte är så stor kostnadsskillnad eller sjunker MC bara väldigt sakta i värde? Åker man på mycket med service vid äldre eller nya MC (100-mils servicen?)?

Hur hade ni som har lite mer erfarenhet gjort i en sån här situation?

Visa signatur

Citera mig för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smileduck:

Har riktat in mig på att skaffa en Yamaha MT-09 som min första MC. Tog kortet i september förra året, provkört flera olika för att komma fram till att det är denna jag vill ha.

Hur ska man tänka om årsmodell kontra kostnad? Finns flera MT-09 som är max 5 år gamla, kostar runt 80-90K och gått mellan 500-1500 mil. Samtidigt går det köpa en ny för 110k, en 2023 års modell MT-09.

Hur mycket ska man hänga upp sig på milen, vad är liksom för lånct i förhållande till årsmodell? Är det helt onödigt att köpa en ny eller ska man betrakta det som självklart att man ska köpa en ny när det inte är så stor kostnadsskillnad eller sjunker MC bara väldigt sakta i värde? Åker man på mycket med service vid äldre eller nya MC (100-mils servicen?)?

Hur hade ni som har lite mer erfarenhet gjort i en sån här situation?

Skulle personligen aldrig köpa en så pass ny begagnad motorcykel när man ofta kan köpa nya för runt 100 000kr om man väntar till rätt tillfälle och har tålamod...

Har själv bara haft äldre cyklar just då jag vill slippa den höga ägarkostnaden (service, försäkring osv osv).
Men hade personligen antingen väntat till hösten/vintern och köpt en äldre ny hoj (säljs otroligt billigt ibland om man har tur). Eller så hade jag siktat in mig på något lite äldre 2015-2020 med "låga" mil.

Typ som denna
https://www.blocket.se/annons/goteborg/yamaha_fz_09_mt_09_lag...
otroligt mycket mer hoj för pengarna jämfört med en nyare med samma mil för 30 000 till 40 000kr mer.

Sen angående service så beror det helt på vart/hur du har tänkt och göra service, är tanken att lämna in hos Yamaha center så skulle jag glömma Yamaha till å börja då dom är SNUSKIGT dyra!

Edit:
Offtopic men lite kul ändå, köpte för drygt en månad sen en äldre modell av mt-09an, XJ 900 från 1985 som idag gick igenom besikningen för absolut sista gången!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smileduck:

Har riktat in mig på att skaffa en Yamaha MT-09 som min första MC. Tog kortet i september förra året, provkört flera olika för att komma fram till att det är denna jag vill ha.

Hur ska man tänka om årsmodell kontra kostnad? Finns flera MT-09 som är max 5 år gamla, kostar runt 80-90K och gått mellan 500-1500 mil. Samtidigt går det köpa en ny för 110k, en 2023 års modell MT-09.

Hur mycket ska man hänga upp sig på milen, vad är liksom för lånct i förhållande till årsmodell? Är det helt onödigt att köpa en ny eller ska man betrakta det som självklart att man ska köpa en ny när det inte är så stor kostnadsskillnad eller sjunker MC bara väldigt sakta i värde? Åker man på mycket med service vid äldre eller nya MC (100-mils servicen?)?

Hur hade ni som har lite mer erfarenhet gjort i en sån här situation?

Bra val. En av dom bästa motorerna tycker jag. Bra vrid i hela registret. Har haft både gamla och nya xsr900 som har likadan motor.

Jag skulle inte köpt en beg om dom ligger så högt utan som ovan nämnt vänta till hösten och köpa billigare/pruta.

Ingen som kommer köpa deras beg hoj när man får ny för ett tiotal-tusen till.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

MT-09 har så löjligt högt andrahandsvärde att du ska köpa en så lågmilad som möjligt. Att ge 80-90k för en 2500 mil 7 år gammal som folk begär är bananas. Du kan få en under 100-mil-ish MT-09 för 99.000 hos en handlare.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smileduck:

Har riktat in mig på att skaffa en Yamaha MT-09 som min första MC. Tog kortet i september förra året, provkört flera olika för att komma fram till att det är denna jag vill ha.

Hur ska man tänka om årsmodell kontra kostnad? Finns flera MT-09 som är max 5 år gamla, kostar runt 80-90K och gått mellan 500-1500 mil. Samtidigt går det köpa en ny för 110k, en 2023 års modell MT-09.

Hur mycket ska man hänga upp sig på milen, vad är liksom för lånct i förhållande till årsmodell? Är det helt onödigt att köpa en ny eller ska man betrakta det som självklart att man ska köpa en ny när det inte är så stor kostnadsskillnad eller sjunker MC bara väldigt sakta i värde? Åker man på mycket med service vid äldre eller nya MC (100-mils servicen?)?

Hur hade ni som har lite mer erfarenhet gjort i en sån här situation?

Tydligen populär hoj, varit inne på att köpa modellen större (MT-10) men pris påslaget är stort ca 60.000 mer för en ny, rätt rå utseende dock vilket jag gillar och prestandan tycks vara bra. Får fundera lite på saken framöver.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Köpesumman får du tillbaka när du säljer. Frågan MT-10 vs MT-09 är snarare kostnad för bakdäck/försäkeing och det faktumet att MT-10 är nästan jobbig att köra i lagliga hastigheter.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Eftersom alla modeller av MT varianterna verkar vara omåttligt poppis och därmed även påverkar prisbilden så kommer här ett tips på en motsvarande variant som går att göra "fynd" på och som är väldigt trevlig - CB1000R!
(jag vet då jag själv köpt en)

Permalänk
Medlem

Efter jag fick avbryta att ta mitt körkort för 2 år sen på grund av en hals / nack skada... Nu efter 2 år med flera olika operationer och rehab. Så lyckades jag idag ta mitt A körkort. Nu det roliga att kolla efter någon bra första hoj.. woop woop

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en bra rekommendation på trådlösa hörlurar att köra med under hjälmen? Jag har kört några gånger med ett par jabra elite 65T men dem är lite stora och hamnar dem fel när man drar på hjälmen är det inte en trevlig upplevelse.

Jag såg dem här på inet https://www.inet.se/produkt/6306139/anker-soundcore-sleep-a20 och tänker att dem skulle kunna vara bra för ändamålet.

Ett alternativ är förstås att köpa någon typ av intercom men jag är lite snål och har inget behov av kunna prata utan vill bara kunna ha lite musik och eventuellt gps rösten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Är det någon som har en bra rekommendation på trådlösa hörlurar att köra med under hjälmen? Jag har kört några gånger med ett par jabra elite 65T men dem är lite stora och hamnar dem fel när man drar på hjälmen är det inte en trevlig upplevelse.

Jag såg dem här på inet https://www.inet.se/produkt/6306139/anker-soundcore-sleep-a20 och tänker att dem skulle kunna vara bra för ändamålet.

Ett alternativ är förstås att köpa någon typ av intercom men jag är lite snål och har inget behov av kunna prata utan vill bara kunna ha lite musik och eventuellt gps rösten.

ejeas v6 pro.
Intercom som duger bra för bluetooth. Dvs samtal, gps och musik.
Finns på typ aliexpress osv. Tror jag gav 350-400kr.

Svårt att få in ljud om man ska ha öronproppar också annars... vindljud skadar hörseln så tänk på det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Är det någon som har en bra rekommendation på trådlösa hörlurar att köra med under hjälmen? Jag har kört några gånger med ett par jabra elite 65T men dem är lite stora och hamnar dem fel när man drar på hjälmen är det inte en trevlig upplevelse.

Jag har använt Apple AirPods Pro 2 den senaste veckan. Det tar mig ibland mer än ett försök att lyckas ta på mig hjälmen utan dra med mig dem, men med hjälmen på är det suveränt. Brusreduceringen fungerar så pass bra att jag utan problem kan lyssna på dokumentärer i motorvägsfart.

Den största nackdelen är förstås att mikrofonen hamnar långt från munnen och den jag pratar med i telefon har svårt att höra mig i högre hastigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Är det någon som har en bra rekommendation på trådlösa hörlurar att köra med under hjälmen? Jag har kört några gånger med ett par jabra elite 65T men dem är lite stora och hamnar dem fel när man drar på hjälmen är det inte en trevlig upplevelse.

Jag såg dem här på inet https://www.inet.se/produkt/6306139/anker-soundcore-sleep-a20 och tänker att dem skulle kunna vara bra för ändamålet.

Ett alternativ är förstås att köpa någon typ av intercom men jag är lite snål och har inget behov av kunna prata utan vill bara kunna ha lite musik och eventuellt gps rösten.

Med öppna hjälmen som inte har fickor för intercom kör jag med JBL öronproppar med nackband. Bra batteritid, brusreducering och kontroller för ljudvolym utanför hjälmen samt ingen risk att man tappar dom vid hanteringen. Dock inget för att svara på telefonsamtal eller koppla till navigatorn för egen del men det kanske går med nyare modeller eller annan tillverkare (haft dom några år).

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro