R9 FURY X med vattenblock och GTX 980 STRIX block

Permalänk

R9 FURY X med vattenblock och GTX 980 STRIX block

Tja!

Har lite saker hemma som jag inte längre använder så tänkte lägga upp en annons och se om ingen annan kan tänkas behöva det!

1: Ett AMD R9 FURY X Grafikkort med ett EK Fullcover nickel/plexi block och en EK nickel backplate.

Detta är i mycket fint skick, inga nämnvärda defekter på blocket eller kortet. Vill man ha det så ingår även två sleevade 8pin PCI extensions i blått (se bild) med cable combs i akryl. För fler bilder hänvisar jag till mitt nuvarande bygge:

Kortet har används i ungefär 4 månader i bygget det är i idag, med blå vätska, och tidigare med genomskinlig vätska. Jag har inte upptäckt några som helst problem med det. Det finns även här mycket lite rester från vätskan kvar i blocket!

Jag prioriterar ljudnivå över prestanda så jag har inte haft det överklockat, och har haft låga temps, ca. 45-50 under load.

Inte längre insatt i vad saker och ting kan vara värda, men tänkte väl bud från ca. 2000kr?

2: Vattenblock till ett "ASUS GTX 980 STRIX", "780Ti DCII OC", "ASUS GTX 970 Dragon OC" eller "GTX 780 STRIX" av märke "Bykski".

Har bara använts i ett par veckor och varpå det spolats noga med vattenoch lagts i sin kartong tillsvidare.

Förutom rester från ett "lim från helvetet" som jag använde för att fästa en LED strip på insidan (mot moderkortet) av blocket har det inga nämnvärda märken eller rester av färg från vätskan kvar, och limresterna är omöjliga att se när kortet är installerad i en dator.

Vill man se bilder på blocket installerat hänvisar jag till mitt tidigare bygge. Prestandan är exakt vad man kan förvänta sig av ett EK, eller annat "märkesblock", drygt 40C under load i mitt fall. Köpte det bara för att det inte fanns några andra block till strix-korten att köpa vid tillfället men blev mycket nöjd med det! Kan nog få fram kompatibilitetslistan ifall någon skulle vilja ha den!

Nypris: Cirka 1300kr (inkl. skatt)

Tänkte väl bud från typ 4-500kr , men är alltid öppen för förslag!

3: Reservoar, 215mm lång, 50mm diameter.

Har två ingångar på ena sidan och en på den andra. Ingår även ett avtagbart rör att ha på insidan för att undvika bubblor. Aldrig använt.

Nypris ca. 250kr

Bud från 100kr

Kan skicka om det skulle vara så att någon vill det, men då betalar köparen frakten. Ett antal personer har skrivit feedback om affärer med mig mig här på Swec :). Annars finns allt att hämta i centrala Linköping! Bud läggs i diskussionstråden för att undvika förvirring!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Du har inte kvar orginalkylarn till R9 Fury X?

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk

Är du enda ägaren på grafikkortet? Även jag undrar om originalkylaren följer med.

Permalänk

Originalkylaren finns inte kvar, och jag är den andra ägaren av kortet. Kartongen finns dock kvar!

/Fredrik

Permalänk

Folk verkade inte riktigt hänga med på "Bud läggs i diskussionstråden för att undvika förvirring!" Så jag tänkte bara skriva att högsta budet på grafikkortet i dagsläget ligger på 2100 plus frakt!

/Fredrik

Permalänk

2200 kr + frakt för Fury X

Permalänk
Skrivet av ebbe_ebbesson:

2200 kr + frakt för Fury X

Bud noterat!

Permalänk
Medlem

fury X

2500+ frakt på fury x med vattenkylningen

Permalänk
Skrivet av pcnewbie:

2500+ frakt på fury x med vattenkylningen

Du skulle vart lite snabbare, grafikkortet är sålt!

Skickades från m.sweclockers.com