Rekommendera ett bra spel.

Permalänk
Medlem

Rekommendera ett bra spel.

Jag tänkte att vi kunde använda denna tråden att rekommendera bra spel som sticker ut från mängden.

Jag har nyligen spelat ett spel som heter Soma och det var överraskande bra. Atmosfären och känslan i spelet är fantastiskt.

Permalänk

@landahl: Stardew Valley

Permalänk
Medlem

@landahl: Warframe är ett väldigt roligt spel

Gillar orginal-trailern (beta) även om spelet ändrats

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Frilansskribent

Firewatch är ett av dom bästa spelen jag spelat nyligen, Har inte spelat något liknande förut, Rekommenderas starkt!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag tänkte att vi kunde använda denna tråden att rekommendera bra spel som sticker ut från mängden.

Jag har nyligen spelat ett spel som heter Soma och det var överraskande bra. Atmosfären och känslan i spelet är fantastiskt.

https://youtu.be/Rf4pAsNy_vA

Gillade du Soma kan jag starkt rekommendera Narcosis på Steam.
Samma sorts spel.

Visa signatur

8700K, GTX1070 blablablabla

Permalänk
Medlem

Faster Than Light

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Spec Ops: The Line
Trailer gör verkligen inte spelet justice, men gillar ni shooters och en otroligt bra story är det här ett måste!

Permalänk

Spelar ganska mycket Wizard of Legend sen release och det är faktiskt grymt underhållande!

https://www.youtube.com/watch?v=mepvFeBANJk

Permalänk
Medlem

Känns lite fel att rekommendera ett spel som redan fått ganska mycket uppmärksamhet men slänger upp senaste som jag fastnade för.

Celeste Mountain:

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk

Hade extremt kul med detta spel, väldigt välgjort och underhållande:

Permalänk

Dungeon Keeper 2
It's good to be bad

Permalänk
Medlem

Viscera Cleanup Detail
Kan vara fantastiskt roande med ett par vänner

Permalänk
Medlem

Detta spelet är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Körde hyfsat nyligen om ”Tales from the Borderlands”. Riktigt bra storydrivet spel - likt alla de andra spelen från Telltale!

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Subnautica är en sjukt bra mix mellan sandbox och survival med en häftig atmosfär

Permalänk
Medlem

Psychonauts är verkligen udda och kul, passar nog alla nästan. Dessutom är det lättdrivet, kan spelas på nästan vad som helst idag.

Permalänk
Medlem

Hela Trine serien! Dem är så underbara att spela, både billigt men så himla kul, speciellt ifall du spelar fler pers

Permalänk
Medlem

om man gillar Dungeon Keeper kan jag rekommendera War of the Overworld som också är ett riktigt bra spel.

https://www.youtube.com/watch?v=3is0untjG40

Visa signatur

7700k @4.5ghz - Asus Z270H - Asus Gtx 1080ti oc - Samsung 860 500gb - Corsair Vengeance 2x8gb @2666mhz - NH-D15 cpu kylare - Define R5 svart - Corsair RM750x psu

Permalänk

Kan starkt rekommendera Northgard för gamla strategi-lirare
https://www.youtube.com/watch?v=mDN8PHOYnKc

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat starkt för world of warships. Lite segt innan man får lite balla båtar men nu i tier 10 så är det grymt kul! Sen gör det ju inget att det är free to play.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk

Kan rekommendera "Steep" om man gillar vinter/snö/skidor/snowboard. Bäst känsla blir det om man spelar i ett mörkt rum på en stor skärm/tv med högtalare. Det är kul att spela multiplayer för det finns väldigt mycket att "utforska" vilket är det roligaste med spelet
Det går även att köpa till DLCS så man hoppa fallskärm, åka "wingsuit", "rocket wingsuit" och släde.

Permalänk

Rekommenderar Tricky towers!

Skitkul 4+ player !
https://store.steampowered.com/app/437920/Tricky_Towers/

Permalänk
Medlem

Jag gillar evoland 1 och 2. Köpte kontroll till mobilen och köpte spelen till android. Perfekt spel att lira i sängen/soffan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Solus project. Liknande upplägg där man får storyn lite i taget. Mindre "spökigt" lite mer överlevnad. Gillade Soma skarpt, men blev en aning för mycket walking simulator för mig. Solus project är open world utan pangpang.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk

bra spel för studenter? gratis ska det vara och spel som ej tar slut dvs story osv utan mer som sim city etc. tips? på pc samt ps4

Permalänk
Medlem

Solitaire

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

"Ruiner", köttig top-down shooter i cyberpunk miljö.

Visa signatur

[ASRock P67 Extreme4 B3] [Intel i5 2500K @ Stock] [TRUE 120 m. Noctua S12] [Corsair Vengeance LP 16GB] [Sapphire Radeon R9 290 Tri-X OC 4GB] [Cooler Master V700] [Samsung 830 256GB] [Antec P182]

Permalänk
Medlem

star wars knights of the old republic.

old but gold, har man inte spelat det förr så tycker jag det är alla måste testa någon gång! körde igenom första för några dagar sedan och de var sjukt bra till o med grafiken är bra för att vara så gammalt.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd

Bioshock infinite.

Permalänk
Medlem

Mass Effect 1-3
Genre: Rymdopera, Tredjepersonsskjutare, Actionrollspel, Sci-fi

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5