Synology program för Bilder streaming/lagring/organisering

Permalänk
Medlem

Synology program för Bilder streaming/lagring/organisering

Hej

har en synology (xpenology) i mitt hem som jag skulle vilja använda för att backa upp mina bilder från mobil och kamera samt kunna se dom på ett bra organiserat sett från dator/mediaspelare.

Någon som har erfarenhet av detta och kan rekommendera ett bra stabilt program med crosscompatibilitet synology/android/pc .
Som ett slags PLEX för bilder helt enkelt.

Tack!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Photo station som är synologys eget program, kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Photo station som är synologys eget program, kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

har du egen erfarenhet av det för användingsområdena jag nämner?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

PLEX finns väl för bilder nu också...

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

PLEX finns väl för bilder nu också...

jasså..? testat det?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

har du egen erfarenhet av det för användingsområdena jag nämner?

Japp. Funkade ok med undantag för att det tog lång tid att få in fotona i programmet, men då hade jag å andrasidan tolv års fotografering att mata in
Testa med en mindre batch och se vad du tycker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

jasså..? testat det?

Det dök upp i telefonen som en ny "feature" som jag i dagsläget inte använder. Jag har provat på ett par enstaka bilder och det har funkat.

Jag kör en annan app som synkar alla telefonbilderna automatisk till en Xpenology server för förvaring. Ingen snygg lösning för att visa dem utan endast som backup.

mvh
z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]