Permalänk

Samsung TV laggar.

Tjena!

Jag köpte en Samsung ue40mu6195 40" i vintras och har spelat alla möjliga spel på den, men i helgen tänkte jag testa Overwatch på den. Så fort jag kom ut i battle så började allt lagga som tusan, tänk er att spela något på en dator med för dåliga specs... Jag har igång spelläget på tv, vet inte riktigt vad mer jag kan göra för att få det att sluta lagga... Eller är det kört för mig? Spela bara casual, inget ranked, så tycker det är skönast att spela på tv i soffan.

Permalänk

@Kvadratmannen: Felsökningstips: Viken upplösning kör du i? Hdmi 1.4 i 4k klarar max av 30hz vilket kan upplevas som laggigt. Testa att ändra upplösningen till 1080p, då kan du köra i 60hz. Hdmi 2.0 klarar 4k 60hz men det kräver en kraftfull dator

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Sir_Magnum:

@Kvadratmannen: Felsökningstips: Viken upplösning kör du i? Hdmi 1.4 i 4k klarar max av 30hz vilket kan upplevas som laggigt. Testa att ändra upplösningen till 1080p, då kan du köra i 60hz. Hdmi 2.0 klarar 4k 60hz men det kräver en kraftfull dator

Glömde skriva att jag kör på Xbox! My bad... Men gäller det fortfarande samma sak? Ska jag kolla vilken upplösning jag kör i?

Skickades från m.sweclockers.com