ClockLäskers #25 eller #26, kanske #24 – världens äckligaste läsk Dr. Pepper med och utan Zero i blindtest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Finns dem som tar Pepsi vs Cola - Cola vs Pepper - eller allt vs allt.
Och att majoriteten tänker sig att Coca Cola är det första av sitt slag (Med sitt originalgrundrecept Ja annars nej) - vilket är helt bakom flötet.

Det beror väl på vad man menar med "av sitt slag"? Det låter som att du nu menar något annat än just cola?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det beror väl på vad man menar med "av sitt slag"? Det låter som att du nu menar något annat än just cola?

Vet inte vad man kallat dessa drycker på sin tid, men i dagens ord, läsk.
På tok för många som säger att Coca Cola is the original (Såsom dricka & bolag) och som om att "Coca Cola" är grunden till all läsk vi har idag.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Dr. Pepper är en körsbärsläsk, har aldrig haft något med cola att göra. Gott är det, om man gillar smaken av inlagda körsbär, vilket verkar vara ovanligt i Sverige.

För övrigt är även ärtsoppa gott. Och lakrits. Och koriander. Så det så!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Vet inte vad man kallat dessa drycker på sin tid, men i dagens ord, läsk.
På tok för många som säger att Coca Cola is the original (Såsom dricka & bolag) och som om att "Coca Cola" är grunden till all läsk vi har idag.

Påstår folk verkligen det då? Det känns nytt för mig att det skulle vara vanligt.
Det är inte att du själv (åtminstone här i tråden) blandat ihop begreppet cola med läsk i allmänhet som lett till att du fått den uppfattningen?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Påstår folk verkligen det då? Det känns nytt för mig att det skulle vara vanligt.
Det är inte att du själv (åtminstone här i tråden) blandat ihop begreppet cola med läsk i allmänhet som lett till att du fått den uppfattningen?

"Man blir som man umgås"
Så är väl med anledning det där följer med mig
Du kan ha rätt att folket runt om mig format mig till den åsikten. Tror att det är för att jag hört att Peppers vore en Cola "wannabe" allt för mycket.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Igelkott:

Ni som gillar Dr Pepper kan testa att knapra på kärnhus från äpplen.

Ni som gillar Coca Cola kan väl slicka på lite rost? Ungefär samma smak, framförallt om det kommer från flaska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har inte provat Jalostaja men ska givetvis prova om jag ser det. Jag vill dock hävda att Bongs Soldatens ärtsoppa fortfarande håller hög klass och är absolut inte urvattnad. Jag köper numera aldrig de där korvarna som verkar vara så populära, vare sig de innehåller sylt, ärtsoppa eller risgrynsgröt eftersom kvaliteten på dem normalt sett är helt undermålig.

Jag studerade i Sverige för några år sedan och passade på att köpa ett par burkar av Soldatens Ärtsoppa. De lärde mig vad vatten och kryddor smakar x_x Du måste smaka Jalostajas version, mycket matigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Dr. Pepper är en körsbärsläsk, har aldrig haft något med cola att göra. Gott är det, om man gillar smaken av inlagda körsbär, vilket verkar vara ovanligt i Sverige.

För övrigt är även ärtsoppa gott. Och lakrits. Och koriander. Så det så!

Jag tycker DrPepper smakar flytande marzipan. Supergod men ingen törstsläckare. Då funkar hederliga Grappo bättre.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Björnklister någon? Tycker det smakar och luktar likadant som Dr. Pepper.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Heathens! Dr. Pepper > all annan cola. Punkt.

Because I'm just that hip.

I övrigt är koriander fantastiskt och lakrits är djävulens påfund.

Skrivet av Nikkeboi:

Håller inte med dig på en enda punkt ;D

Dr. Pepper är nog den värsta drickan som finns, koriander smakar diskmedel.
Lakrits, ( sålänge det är saltlaktrits iallafall) är nog bland det bästa som någonsin skapats på denna planeten vi kallar jorden ;P

Håller helt med, kryddar man med för mycket koriander smakar det kemiskt (lite som diskmedel ja). Har en polare som inte gillar mint (han gillar inte tandkrämen alls ).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Håller helt med, kryddar man med för mycket koriander smakar det kemiskt (lite som diskmedel ja). Har en polare som inte gillar mint (han gillar inte tandkrämen alls ).

Koriander är verkligen en vattendelare. Det ska bero på en viss gen som gör att man tydligare känner smaken av ett visst ämne som finns i både tvål och koriander, men jag vet inte om det är så enkelt riktigt. Jag hatade koriander när jag var yngre, tyckte verkligen det smakade tvål och var helt oätbart, och borde alltså ha denna gen, men efter några år så började jag tycka om det och nu är det ett måste till flera olika typer av rätter.

Permalänk
Medlem

En välkyld 33:a Dr.Pepper är ju sjukt god, i större mängder blir det lite sliskigt. Nu var det dock bra länge sen jag köpte en, så kanske får fira lördag.