På sistone, sedan senaste stora windows uppdateringen tror jag, så har min Windows Defender börjat bete sig märkligt.
Den ligger nästan konstant på 5-15% CPU-användning och processorn blir betydligt varmare än den brukar vara vid lätt användning, även om jag kompenserat för dom höga ute temperaturerna genom att höja fläktarna från steg 1 till steg 3.
Jag märker också att saker som att öppna Notepad och andra enkla saker tar 1-2 sekunder innan dom startar när dom tidigare öppnat ögonblickligen. Jag har bara SSD i min dator men det känns lite som när man har en HDD som är lite för belastad, men nu tror jag verkligen det är Windows Defender som flippat på något sätt, jag har haft problem med det tidigare på andra datorer också men då verkade problemet vara något annat.
Någon som känner till något liknande problem eller har någon aning om var jag ska börja rota för att komma åt problemet?
https://i.imgur.com/IGl6qWd.png
EDIT: Ska tillägga att jag redan har lagt till så att programmet inte scannar sig själv vilket har varit ett stort problem tidigare.