Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Basmodell Macbook pro

Permalänk

Basmodell Macbook pro

Hej! Ska börja plugga till hösten och behöver en laptop som kan komplettera min stationära PC. Är av flera skäl inne på mac och undrar om någon kan besvara min fråga gällande specifikationer. Tänkte köpa basmodellen för MBP då jag inte tänker betala ca 20k för en laptop. Undrar dock om denna också fått det nya tangentbordet som finns på touch bar varianterna? Eller om det är 2017-modellen? Ser så ut av processorn att dömma..

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem

Basmodellen är inte uppdaterad med varken ny processor eller tangentbord om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

Det ryktas ju om att gamla standard macbook återlanseras. Typ en bantad MBP. Apple brukar väl släppa grejer nu i slutet av Augusti?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Hela serien är inte uppdaterad, modellen utan TouchBar lanserades mid 2017.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inom 2-3 månader kommer det garanterat en uppdaterad modell. Ryktas om en ny Macbook Air med Retina skärm som lär vara billigare än MBP.
Så om jag vore du skulle jag vänta lite..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av taliz:

Så om jag vore du skulle jag vänta lite..

Apple har ju av tradition sin höstkonferens i mitten av september, om en dryg månad bara. Om man kan hålla ut tills efter dess lönar det sig säkert. Man får ju hoppas att de demonstrerar en del nyheter för Mac (om de inte helt tappat huvudet förstås), då försäljningen dalat ganska kraftigt pga gamla produkter.

Macbook Pro med touchbar är dock en mycket mycket bra dator. Aldrig sett någon annan laptop med den här kvalitetskänslan, maskinen är helt galet gediget byggd och känns nästan som en solid platta av teknologi. Kostar ju såklart dock därefter oxo...