Anmäl dig till Roborock Challenge!

No video input problem, hittar ingen lösning (SOLVED)

Permalänk
Medlem

No video input problem, hittar ingen lösning (SOLVED)

Tja!
Har haft en Philips 27” skärm i 4 år kanske, den har alltid funkat felfritt.
Den gammla skärmen är uppkopplad med DVI och den nyare med DisplayPort.
Köpte nya datordelar och den funkade fortfarande utan problem, köpte en till datorskärm för 2 veckor sen och fortfarande inga problem.
Idag så kopplade jag ut allt från datorn för stt flytta den och när jag kopplat upp allt igen och startade den så startade bara den nya skärmen och den äldre visade bara ”No video input”
Datorn upptäcker skärmen och skärmen verkar upptäcka att den är uppkopplad eftersom stt om jag kopplar ut den ur datorn så säger den ”no cable connection” och skärmen syns på skärminställningar.
Jag har provat byta kabel utan framgång, jag har testat koppla in den andra skärmen med samma DVI-kabel och den funkar, testat starta datorn med bara gammla skärmen ikopplad utan att den funkar.
Börjar kännas hopplöst och jag kan inte prova byta till homo för att mitt grafikkort inte har en hdmiport, DisplayPort finns inte på gammla skärmen heller så de är inget allternativ.

Skulle uppskatta hjälp oerhört mycket..
Tack på förhand!

LÖSNING: Kopplade ut strömmen ur själva skärmen och väntade ett tag, när jag kopplade in den igen så funkade den som den helt normalt igen.

Permalänk
Medlem

Om du provar att bara ha dvi kabeln ansluten blir det någon skillnad?

Skulle nästan tro att den priotiterar DP över DVI vid boot men kolla i grafikkortsinställningarna kan du köra vertikal utsläckning dvs utöka skrivbordet till andra skärmen tror du bara lär kolla igenom dina inställningar typ som jag?

http://puu.sh/BcJH3/2e68652a18.png

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

LÖSTE DE PÅ REN TUR!
Kopplade ur skärmen i ren ilska men ångrade mig för att ge ett sista försök och helt plötsligt funkade den igen.
Verkar som att själva skärmen behövde en norsk reset...

Skickades från m.sweclockers.com