Netonnet fyndvaror

Permalänk
Medlem

Netonnet fyndvaror

Har tittat på en dator som nu finns som fyndvara på net o net för ca 1300 mindre än annars lägsta pris. Undrade bara ifall någon här har efarenheter med deras fynvaror, samt om det stämmer att det har samma ånger och garanti vilkor som andra produkter?

Permalänk
Testpilot

Jag hör köpt två hörlurar som fyndvara hos Netonnet och ångrade det ena paret på grund av dubbelköp, inga problem att lämna tillbaka på öppet köp.

De lurarna jag har kvar var i nyskick med alla kablar fortfarande i vad som såg ut att vara original-läget, inbuntade med ståltråd och så. Hade jag inte vetat att de var "begagnade" hade jag inte kunnat märka det. Det kan ju såklart skilja från vara till vara men forhoppningsvis speglas det av priset. Är det mycket nedsatt kanske kartong saknas och i värsta fall har den repor eller liknande men nära nypris borde bara vara att kartongen är öppnad i princip. Som sagt har du öppet köp även på fyndvaror så det är ju bara att prova faktiskt.

Tänk på att du måste betala returfrakten vid öppet köp och det kan ju bli en del på en dator. Har du en fysik butik i närheten är det enklast att returnera där istället, det måste inte ens vara samma butik som fyndvaran ursprungligen fanns i och skickades ifrån.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag köpte en gång ett moderkort på deras fynd. Använde det ett tag men det strulade svinmycket. När jag skulle packa ner det så noterade jag att ett par pins var böjda. Jag är rätt säker på att jag inte gjort det men det var ju inte möjligt att reklamera det så det var icke väl spenderade pengar.
Annars har jag handlat lite smågrejer, mus, bilstereo och nåt annat. har funkat lika bra som nytt.

Villkoren är annars likadana som om man handlar nytt men det är inte nytt. Nån kan ha gjort vad som helst med prylarna och sen lämnat tillbaka dom.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.