Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp! köpte begagnat 1080ti, varmt och hög gpu clock

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreddarN:

Fast det måste vara knas med kylaren, den gick upp till 80-84 med öppet chassi och throttlade rejält emellanåt. Förstår inte riktigt hur detta kan ses som acceptabelt med en så hyllad kylare som är känd för att hålla temps runt 65-75 på mycket lägre varvtal utan högre throttling. Inga recensioner jag sett på kortet får liknande fan speed eller temps. De liknande fallen jag läst om har personer returnerat korten och fått nya. Hade väl inte varit lika konstigt om det var en blower kylare.. Men denna bjässe kylaren borde göra ett bättre jobb. Och gör bevisligen också det på min väns identiska kort.

Ni som tycker det verkar ok.. Hade ni köpt ett mer påkostat premium kort som marknadsförs som tyst men som låter som jetplan i standard utförande och går mycket varmare än vad några recensenter fått kortet? Tror icke det..

Skickades från m.sweclockers.com

Men från vad du skrev så presterade kortet, det du vände dig mot var temperaturer, clock och ljud?

Ja, de värsta korten låter mycket, även de "tystare" varianterna av dem. Det kommer lite med prestandan att de maxar ur både prestationen i chippet och kylaren. Har man sen otur med lotteriet i att köpa datordelar och får ett kasst monterat kort eller liknande så låter det mer och presterar något sämre, jämför det med pixelgaranti på skärmar etc. Vad man själv anser vara acceptabelt är inte alltid vad som är gängse norm.

Oavsett så behandlar du en privatsäljare som ett företag här, säljaren har ingen direkt orsak att häva köpet så hen gör dig en stor tjänst här, därför tycker jag att det är rimligt att du står för frakterna så säljaren slipper göra ekonomisk förlust utöver tiden som lagts.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

84 är inga problem

Skickades från m.sweclockers.com