network lag detected Pubg

Permalänk
Medlem

network lag detected Pubg

Spelar Pubg och jag får network lag detected hela tiden, Har kollat massvis med guider på internet ang detta, och allt jag gjort verkar inte fungera alls.

Allt från att ändrat i min brandvägg och ändrat mina inställning i spelet till lägsta tänkbara.

Jag har 100/100mbit internet
Har alltid 90-120fps i spelet

Varken min dator eller internet är problemet..

Någon som har löst detta "network lag detected" problem och kan ge tips på vad jag kan göra??

Visa signatur

dator

Permalänk
Medlem

Network lag är ju relaterat till pingtiderna, inte om du har 100/100 eller nån annan bandbredd eller vilka FPS du har. Vad har du för pingtider om du t.ex kör Bredbandskollen?
http://www.bredbandskollen.se/

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server? outdated
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem

@Asyvan:

5-10 i ping.

Hittade denna guiden nyss, men jag kan inte komma åt QoS Setupen. Verkar inte ha tillgång till lösenordet heller när man skriver in routerns IP adress i adressfältet på chrome.. :S

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/73vyxf/are_...

För jag har ju Netgear R6220.. och ska fan kasta den åt helvete om det inte löser sig..

Visa signatur

dator

Permalänk
Medlem

kör du trådat eller trådlöst?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

@Selmalagerlöf:

Det är kabel, får ut just nu 98/90mbit och har 8 i ping. mätte nyss.

Jag tror det har att göra med en inställning i min router, inställning som avgör hur mycket MAX data in och ut den har som tak inom en tid.
Men kan inte komma åt där man ändrar som sagt :S

Visa signatur

dator

Permalänk
Medlem

@Data9000:

Jag löste nog problemet, har inte haft ett enda lag sen jag fixade

Ska nog kanske göra en riktigt guide och lägga på youtube, för detta fungerade ju iaf

Visa signatur

dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Data9000:

@Data9000:

Jag löste nog problemet, har inte haft ett enda lag sen jag fixade

Ska nog kanske göra en riktigt guide och lägga på youtube, för detta fungerade ju iaf

Care to share? Är intresserad av din metod.

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem

upplever också lag (de röda ikonerna till vänster på skärmen dyker upp ibland) sen senaste uppdateringen. Har aldrig haft det innan. Har testat kolla pingen mot pubg-servers, men verkar normal, runt 40-45ms mot london, frankfurt och irland. något högre mot irland. ca: 50-60 där. Bor i norra delen av landet så är väl lite högre än ni söderut har.

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem

just det, jag glömde bort att skriva hur jag gjorde..

Skriv in detta i sökfältet på din webläsare
192.168.1.1

Användarnamn: Admin
PW : password
alternativ på lösenord kan vara olika mellan routers.
123456789
1234
admin

sen klickar du dig in på
Advanced -> Setup -> QoS setup

Internet Access QoS ska va på
Sen bara ställer man in så internet ska prioritera PUBG.

Som namn i rutan där man ska välja vad den ska ha prio på skriver du in TsIGame

Efter jag gjorde detta så blev det skitbra

Visa signatur

dator