Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kommer min gamla Windowslicens funka om jag installerar om?

Permalänk

Kommer min gamla Windowslicens funka om jag installerar om?

Jag är i färd med att bygga en helt ny dator och ska såklart slänga in windows på den.
På min nuvarande burk har jag en windows 8-licens som jag sen fick en gratis uppgradering till 10 på.

Kommer den licensen fungera om jag installerar windows 10 direkt från en usb-sticka?

Jag tänkte att avregistrerar min gamla dator hos microsoft först, om det nu gör nån skillnad.

Nån som har nån erfarenhet av samma scenario?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirk Bork:

Jag är i färd med att bygga en helt ny dator och ska såklart slänga in windows på den.
På min nuvarande burk har jag en windows 8-licens som jag sen fick en gratis uppgradering till 10 på.

Kommer den licensen fungera om jag installerar windows 10 direkt från en usb-sticka?

Jag tänkte att avregistrerar min gamla dator hos microsoft först, om det nu gör nån skillnad.

Nån som har nån erfarenhet av samma scenario?

I dom flesta falla funkar det, men avregistrera inte licensen innan.

Finns 2 sätt att gå tillväga.
1. prova att ange w8 nyckeln under installationen, aktiveras inte w10 så prova nästa.
2. installera w10 utan nyckel och aktivera sedan via inställningar genom att logga in med ditt MS konto som licensen är kopplad till, fungerar det inte direkt så välj deras felsökning och klicka dig vidare till frågan om du bytt hårdvara, den svara du ja på.

Permalänk

@MacAllan: Tack för svar! Jag testar dina förslag så hoppas vi att det funkar

Permalänk

Funkade med att bara mata in Nyckeln från CD-skivan!