Permalänk
Medlem

App problem Philips 55PUS7803

Tjena folket!

Har ett problem med min nya tv och innan jag går vidare till butiken med frågan så ställer jag den här.
Denna köptes för 1månad sen och är nöjd så sett med bild osv.
Men apparna, plex, viaplay etc etc funkar i princip aldrig. Inget nätverk hittas trots test av olika kablar, samma kablar fast till ps4 osv.
Där visar dem inga problem med nätverk.
Har även felsökt uttagen i väggen samt kollat av routern / inställningar.

Apparna funkar ngn dag sen är d samma visa igen.

Ngn som har kännedom om detta och vad man kan göra??

Permalänk

Har du testat köra utan kabel dvs Wi-Fi med tv och apparna blir det lika då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

Har du testat köra utan kabel dvs Wi-Fi med tv och apparna blir det lika då?

Glömde skriva de. Har testat både trådat o wifi

Permalänk
Medlem

Kollat om det finns en uppdatering av programvaran? går att se vilken nuvarande är och sen kan du kolla på Philips hemsida och jämföra. Finns det nyare så kan du be dom skicka en USB sticka med nya programvaran på så du kan uppdatera.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

@Ant3: På Philips TV apparater så kan man uppdatera enheten med USB där man själv hämtar filen på deras support sida och själv lägger in det på ett USB-minne.
Så Philips behöver ej kontaktas för dom kommer inte skicka ett USB-minne när kunder kan fixa det själva.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte X570 AORUS ULTRA - Noctua NH-D15 - ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC - Corsair Vengeance LPX Black 32GB / 3200Mhz / - Corsair RM1000i - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Samsung 870 EVO 2TB - Samsung 850 EVO 500GB - Fractal Design Define S - Acer X34 GS" / 34" - Logitech G502 - Varmilo VA88M RGBK PBT White LED [MX Black]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskey89:

@Ant3: På Philips TV apparater så kan man uppdatera enheten med USB där man själv hämtar filen på deras support sida och själv lägger in det på ett USB-minne.
Så Philips behöver ej kontaktas för dom kommer inte skicka ett USB-minne när kunder kan fixa det själva.

Jag fick ett hemskickat av philips. Fick vänja på de eller få filen i ett mail.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskey89:

Har testat detta o d funkade i 1 dag sen nya uppdateringen o nu är d samma igång. Har senaste uppdateringen
på tv'n nu men den tappar apparna ändå.
Är nöjd med tv'n annars men eftersom vi nästan bara kollar viaplay plex etc så måste d fungera.
Ngn som har ngn mer idé innan jag lämnar tillbaka???

Permalänk
Medlem
Skrivet av nutsukao:

Har testat detta o d funkade i 1 dag sen nya uppdateringen o nu är d samma igång. Har senaste uppdateringen
på tv'n nu men den tappar apparna ändå.
Är nöjd med tv'n annars men eftersom vi nästan bara kollar viaplay plex etc så måste d fungera.
Ngn som har ngn mer idé innan jag lämnar tillbaka???

Låter som att det är något som inte stämmer med programvaran. alternativt någon inställning i Router möjligtvis?

Visa signatur