Jag har funderar på att skaffa en intel i7 9700k procesor

Permalänk

Jag har funderar på att skaffa en intel i7 9700k procesor

Hur vet jag ifall den passar i min dator jag har en intel i5 ????k just nu 16gb minne 265gb ssd och 1.2tb hdd och en gtx 1070 ti jsg funderar på att skaffa ett 1080ti ochså men försr en bättre processor (soory att min stAVing är lite dålig men det är sent och jag är på min telefon)

Permalänk

Lol

Jag löste igdnom och min uplägning av ord är inte sp bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ladda ned ett program (Speccy till exempel) för att undersöka vilken Socket din nuvarande processor har och jämför. i7 9700K har LGA1151 Socket.

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Ladda ned ett program (Speccy till exempel) för att undersöka vilken Socket din nuvarande processor har och jämför. i7 9700K har LGA1151 Socket.

Räcker inte att det är samma socket. Det måste vara rätt chipset också.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberNerd:

Räcker inte att det är samma socket. Det måste vara rätt chipset också.

Jaså, ursäkta mig. Då har turen varit med vid mina byggen.

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helpmeplzthxokby:

Hur vet jag ifall den passar i min dator jag har en intel i5 ????k just nu 16gb minne 265gb ssd och 1.2tb hdd och en gtx 1070 ti jsg funderar på att skaffa ett 1080ti ochså men försr en bättre processor (soory att min stAVing är lite dålig men det är sent och jag är på min telefon)

Om du har sjunde generationen intel processor (i5 7xxx) eller äldre måste du byta moderkort också.

Visa signatur

Nerd is the new Cool