Det gick inte att identifiera det här nätverkets proxyinställningar automatiskt.

Permalänk
Medlem

Det gick inte att identifiera det här nätverkets proxyinställningar automatiskt.

Jag har har ett problem jag finner grymt irriterande. Internet lägger av till 95% efter drygt en dags användning av datorn. Med 95% menar jag att om jag försöker ladda om en hemsida en massa gånger så kan det hända att jag kommer delvis in på sidan och vissa gånger helt beroende på hur stor sidan är. Jag kommer inte åt min router via ip numret heller.

Jag har exakt samma problem på både min bärbara (WIFI) och min stationära dator (kabelansluten) men inte på någon platta eller mobiltelefon. Jag ominstallerade nyligt min bärbara dator bara för att inse att det hjälpte inte alls.

Jag möts av:
Webbplatsen kan inte nås
www.sweclockers.com kan inte nås för tillfället.
Testa att köra nätverksdiagnostik för Windows.
ERR_CONNECTION_FAILED

kör jag nätverksdiagnostik så får jag fram detta:
Hittade problem
Det gick inte att identifiera den här nätverkets proxyinställningar automatiskt

Jag har inga speciella inställningar i min router eller i mina windows datorer som har något att göra med proxyinställningar.

Startar jag om min dator löser sig problemen och det tar drygt en dag innan de återkommer. Jag har sökt internet men att utan hitta något vettigt svar. Det enda som fungerat är att starta om min dator.

Någon som har några vettiga ideér på hur jag kan lösa problemet?

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

@SStar: Vet inte alls om det kan hjälpa, men prova ändra DNS server i routern, välj en av de publika som t.ex. googles som har ip 8.8.8.8 eller 8.8.4.4

Sen är jag inte riktigt med när du säger att du inte kan nå din router via ip.
Du menar via det interna ip från någon av dina datorer?
Har du isf kollat vilket LAN ip routern står inställd på?

Permalänk
Medlem

@MacAllan: 192.168.1.1 är min routers ip adress som fungerar är internet fungerar.
Har testat ändrat dns på nätverkkortet, inte i routern, ska testa det.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

@SStar: Jag har haft samma problem i ett flertal månader nu, återkommande 3-4 gånger i veckan ibland.

Vad har du för internetleverantör?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

@Muddyvaines: comhem fiber, har försökt lösa det med alla tänkbara inställningar och guider men inget hjälper... så trött på det

Jo jag har även haft problemet ett antal månader, mest troligen något som Windows uppdaterade, men vad?

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

@SStar: Okej, uppdatering: Kontaktade min leverantör som gjorde en felsökning då de inte kunde se något fel första gången.
Uppgav MAC adress osvosv så kollade de och löste det på något vis. Har inte haft problemet alls sedan jag skrev förra inlägget.

Innan dess så har jag haft problemet nästan varje dag de senaste 7-8 månaderna.

Precis som du så provade jag alla möjliga inställningar men inget hjälpte

Har du prövat höra av dig till dom för en felsökning?

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

@Muddyvaines: Oj intressant!!! De ska jag göra direkt deras support öppnar! Önskar jag visste vad dom ändrade på dock

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

@SStar: Ja, önskar att det berättade vad som pågick! Fick i princip bara ett SMS där det stod att det var löst och funkade igen... Men hoppas det löser sig för dig!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Har kontaktat dom nu, kopplat upp en dator direkt mod mediaboxen och gett dom min macadress, blir skoj och se resultatet.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Upptäckte något intressant då mitt internet slutar fungera. Google går att komma åt i Chrome och Bing går att komma åt i Internet explorer, Inga andra sidor fungerar.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Update, inget de kunde göra för att lösa mitt problem

Visa signatur

-Star