Permalänk
Medlem

Ny oöppnad 2 tb ssd

Hej har en ny ssd som ligger kvitto finns oöppnad 2650kr kan skickas men hämtas gärna

Stabil driftsäker crucial mx500 bra mycket bättre en samsung nya med qlc minne

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Källor på att den är mer driftsäker och stabil än Samsungs?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

^ Hade gärna velat ta del av den

Permalänk
Medlem

QLC, där fyra bitar ska samsas i en cell är en i grunden mindre stabil lösning än TLC... (och relativt oprövad)
(...men sen är inte själva cellerna det enda som kan fallera i en SSD)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

som roger w sakt Inte mer en att jag kör 4 själv på i stationära å en i bärbara.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Bra sakt

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

som roger w sakt Inte mer en att jag kör 4 själv på i stationära å en i bärbara.

Att du själv kör 4 diskar är väl inte nog för att hävda att dessa är bättre än de väl beprövade och använda samt lång garanti än samsung..
Det andra Roger nämnde känner ja inte till så får väl googla lite sen.. Men om du i grunden menar att Samsungs är ostabilt hade jag gärna sett källor på då jag snarare tycker mig se hörs och läsa motsatsen. Att Samsungs är mycket stabila

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Att du själv kör 4 diskar är väl inte nog för att hävda att dessa är bättre än de väl beprövade och använda samt lång garanti än samsung..
Det andra Roger nämnde känner ja inte till så får väl googla lite sen.. Men om du i grunden menar att Samsungs är ostabilt hade jag gärna sett källor på då jag snarare tycker mig se hörs och läsa motsatsen. Att Samsungs är mycket stabila

Självklart är hans personliga upplevelser inte tillräckliga "bevis" men du är medveten om att han endast syftar på Samsungs QVO-diskar väl?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Att du själv kör 4 diskar är väl inte nog för att hävda att dessa är bättre än de väl beprövade och använda samt lång garanti än samsung..
Det andra Roger nämnde känner ja inte till så får väl googla lite sen.. Men om du i grunden menar att Samsungs är ostabilt hade jag gärna sett källor på då jag snarare tycker mig se hörs och läsa motsatsen. Att Samsungs är mycket stabila

ostabilt fpr framtiden visa själv var jag skeptiskt till 840 evo diskarna vilket visade rätt köpte 840 pro till brorsarn har själv 2 st nu 850 pro tyvär är storleken för lite så ska ge bort dessa,

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

då tråden brister på bud lägger jag ett löjligt på 1500:- som start

Permalänk

1600 + frakt

Permalänk
Medlem

1700 + frakt

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

2000 + frakt?