Kupong/rabattapp för Sverige?

Permalänk
Medlem

Kupong/rabattapp för Sverige?

När man kikar runt lite på Youtube så ser man ofta reklam för olika typer av automatiska kupong/rabattappar. När du står i betalningsdelen så scannar den sin databas och sparar dig pengar. Ett exempel är Honey. Problemet är ju att alla sådana här är baserade i nordamerika.

Jag undrar därför om ni har några bra rekommendationen för liknande appar/sätt att spara på här i Sverige?

Permalänk
Medlem

Refunder.se finns ju.
Inte riktigt kupong utan men ger ju cashback vid köp.

Om du vill bli medlem kan du få länk av mig.

Permalänk
Medlem

Jag letar nog mer efter en rabattkods app. Det är alltid mer nice att få rabatten direkt vid köp

Permalänk
Medlem

Det är andra regler i de flesta butiker här i norden vilket gör att rabatter kan inte kombineras samt att tillverkare av produkter inte har en tusendel av de massiva rabatt-kampanjerna som är i USA. Hittar man kuponger eller någon rabattkod så kör på och hoppas den är giltig. Men underlaget för att skapa en app eller plugin till norden finns helt enkelt inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

@Opatagio: Jag undrar ifall det har med svensk lag att göra eller något annat. Det händer ju titt som tätt att en tillverkare har cashback kampanjer i Sverige. Skillnaden mot USA är ju att där dras rabatten oftast av direkt i kassan, medan här måste man skicka in ett formulär till tillverkaren och få pengarna 8-10 veckor senare. Oavsett så låter det väl som att jag kan ge upp jakten Blir kanske att registrera sig för refundet som tidigare föreslogs i tråden.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det har med kundunderlaget och konkurrens att göra. I USA finns det kanske 10 olika inhemska tillverkare/försäljare som slåss om ett tiotal miljoner kunder. Ett sätt att öka försäljningen är då att ge "rabatt" på sin egna produkt och på så sätt öka totala volymen som säljs. Även med det lägre priset så gör tillverkaren vinst p.g.a den ökade volymen. I lilla Svedala är det kanske ett tusental/tiotusental kunder som utgör underlaget och det är helt enkelt för lite då.
Sedan är det kulturmässig skillnad till hur vi i norden förhåller oss till kuponger och rabatter. I USA är det en konsumtionshets utan dess like vilket också gör att försäljare är mer aggressiva i sina rabatter.

Min högst personliga slutsats som jag dragit är att Sverige utgör ett sådant litet kundunderlag att försäljare ofta inte tjänar något extra på den hantering som kuponger och rabatter innebär. Hela Sveriges kundunderlag på en produkt, säg tandkräm, ryms inom Los Angeles.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk