The Division 2 - Benchmark

Permalänk
Medlem

The Division 2 - Benchmark

Spelet har precis släppts för de som köpte goldversionen (jag var vädligt nöjd och förbeställde efter att ha kört beta). Det har en bra inbyggd benchmark. Jag ställde in grafikinställningarna på Ultra för testet, normalt kör jag lite tweakade inställningar. Provade både DX11 och DX12. Grym CPU prestanda med DX12 renderern, det gör verkligen skillnad. Nu går min CPU inte för fullt så det blir inte så stor skillnad i resultat, men det är lite bättre med DX12. Tyvärr har jag ibland haft krascher med DX12 i betatesten, hoppas de fixat detta till release. DX11 kraschade aldrig för mig under betatesterna. Edit: krascherna kan ha varit Nvidia driver relaterat, kanske fungerar bättre med den som släpptes nyss och supportar Division 2.

Upplösning: 2560x1440
Inställning: Ultra
GPU: Nvidia Titan X Pascal (oklockad) - motsvarar 1080 Ti
CPU: Intel I7 8086K@4GHz (oklockad)

Resultat DX11
Score: 6449
Avg fps: 72

Resultat DX12
Score: 6824
Avg fps: 76

Permalänk
Medlem

Verkar som DX12 problemet med Nvidia är löst, nu har jag kunna köra ett tag utan krascher.

Permalänk
Medlem

@Fulci:
Japp, satt och testade lite DX12 nu också. Ser ut att fungera bra. 👍
Behöver dock ta och klocka upp CPUn igen

DX11

DX12

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

En på Reddit som gått igenom alla inställningar en och en på PC och jämfört med hur mycket frame rate man tjänar jämfört med allt på högsta. Det ger en bra hint om var man kan tweaka för prestanda.

https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/b0qa9h/optimize...