Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Planerar att uppgradera till Windows 10 från 8.1, kommer det paja program?

Permalänk
Medlem

Planerar att uppgradera till Windows 10 från 8.1, kommer det paja program?

Jag vill uppgradera utan att formatera hårddisken, kommer massor av program att gå sönder om jag uppgraderar till Win 10?

Permalänk
Medlem

Borde inte vara några problem emellan de versionerna.

Men du kan ladda hem och köra Microsofts egna kompatibilitetsprogram för att kolla eventuella konflikter---> https://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=20

Visa signatur

ABC 80

Permalänk
Medlem

@Teoror: Det står att programmet är för de som vill uppgradera till Windows 7, finns det något liknande för Windows 10? Get Windows 10 saken är långt försvunnen.

Permalänk
Medlem

@Kaflonka:Uppdaterar man från äldre Windows och ångra sig inom 30 dagar så finns ett återställnings alternativ ångar tillbaka allt. Man slipper installera om allt. Man bör dock alltid ha backup om man är det minsta osäker eller har något viktigt.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Den undre blå knappen är det vanliga verktyget som laddar ned 10 och skapar DVD, USB som man installerar med. Finns också andra alternativ som att uppdatera Windows som redan är på datorn mm. Helst bör man göra en ren installation för det har löst fel som uppstod när man uppdatera från äldre Windows.

Permalänk
Medlem

@panpo98: Jag testade att uppgradera till Windows 10 genom Media Creation Tool och det fungerar bra, anledningen jag var så tveksam är för att jag uppdaterade förut till Windows 10 precis när det kom ut, men nästan alla mina program gick sönder då. Dock så hade Windows 10 verkligen pajat Windows Fotovisare men det löste sig med en register-edit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaflonka:

@panpo98: Jag testade att uppgradera till Windows 10 genom Media Creation Tool och det fungerar bra, anledningen jag var så tveksam är för att jag uppdaterade förut till Windows 10 precis när det kom ut, men nästan alla mina program gick sönder då. Dock så hade Windows 10 verkligen pajat Windows Fotovisare men det löste sig med en register-edit.

Windows 10 i dagsläget är inte vad det var precis efter det släpptes, det är betydligt mycket bättre Nu.