Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Digital Optisk Output till Logitech Z623

Permalänk
Medlem

Digital Optisk Output till Logitech Z623

Hej!

Har fått hem en ny TV och tänkte mig då vara smart och använda mina gamla Logitech Z623 istället för de inbyggda högtalarna till TVn eftersom de kändes lite klena. Efter lite grubblande så förstod jag att det enbart finns ett Digitalt Optiskt uttag för ljudsystem att kopplas in i.

Går detta lösa på något smidigt sätt utan att lägga allt för stor peng, om så är fallet, hur löses det på allra bästa vis utan förlust eller dylikt i ljudkvalitén. Utan allt för mycket koll är det gissningsvis en DAC jag behöver, vill alltså antingen ha en 3,5mm Output alternativt om det går koppla in genom någon annan ingång i Z623:an.

Hoppas frågeställningen går förstå någorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floskel:

Hej!

Har fått hem en ny TV och tänkte mig då vara smart och använda mina gamla Logitech Z623 istället för de inbyggda högtalarna till TVn eftersom de kändes lite klena. Efter lite grubblande så förstod jag att det enbart finns ett Digitalt Optiskt uttag för ljudsystem att kopplas in i.

Går detta lösa på något smidigt sätt utan att lägga allt för stor peng, om så är fallet, hur löses det på allra bästa vis utan förlust eller dylikt i ljudkvalitén. Utan allt för mycket koll är det gissningsvis en DAC jag behöver, vill alltså antingen ha en 3,5mm Output alternativt om det går koppla in genom någon annan ingång i Z623:an.

Hoppas frågeställningen går förstå någorlunda.

Ledsen om jag är trög, men din TV har alltså en optisk utgång, men dina datorhögtalare saknar ingång för optisk kabel?

Köp denna

och

Denna

/Lifooz

en inte ett. :P
Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Nej, nej såg nu att man vart lite övertrött igår kväll med tanke på den oklara, utdragna förklaringen.

Yes, helt korrekt. Exakt det problemet jag har, tackar så hemskt för rekommendationerna. @Lifooz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floskel:

Nej, nej såg nu att man vart lite övertrött igår kväll med tanke på den oklara, utdragna förklaringen.

Yes, helt korrekt. Exakt det problemet jag har, tackar så hemskt för rekommendationerna. @Lifooz

Haha, inga problem.
Skönt att jag förstod vad du var ute efter.

Det jag länkade är så billigt du kan komma undan, annars måste du köpa andra datorhögtalare och det känns ju lite onödigt om du är nöjd med de du har.

Jag kör själv Logitech Z-5500 till min TV.
Men Z-5500 har ju optisk ingång så det löste sig på det sättet. 😊

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!