Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

OneDrive blir aldrig färdig med bearbetningar

Permalänk

OneDrive blir aldrig färdig med bearbetningar

Sen i början av året bytte jag ut min SSD för en nyare och större disk, installerade bara om Windows 10 och mappade om mapparna som vanligt till motsvarande mappar på min HDD. Där jag bland annat på denna disk hade mappen för OneDrive.
Vid nyinstallationen mappade jag OneDrive till den mappen igen med allt innehåll, och tänkte att OneDrive kan hantera det där utan problem.
OneDrive lyckades dock inte hantera denna förändring, så under 4 månaders tid har OneDrive försökt bearbeta 4041 ändringar utan någon framgång. Irriterande nog så pågår det ändå diskaktivitet under hela tiden som den "bearbetar ändringar", utan någon framgång.

Min tanke har varit att skapa en ny OneDrive folder på min HDD för att börja om synkningen på nytt, men tyvärr låser ju OneDrive mappen, speciellt under synk.
Så min fråga är: Hur får jag OneDrive till att börja synka till en helt ny mapp så den blir färdig någon gång? Eller har ni andra lösningar?

Att övergå till en annan moln-plattform är dock inte lösningen i detta fall, då jag tycker att OneDrive fungerat smidigt tidigare och är överlag nöjd.

Min konfiguration för datorn:
SSD - Operativsystem och andra program
HDD - Övrigt

Tack på förhand!

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Tack för hjälpen, löste problemet utan problem!

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"